پسوریازیس ناخن چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

پسوریازیس ناخن چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

پسوریازیس ناخن چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

پسوریازیس نوعی بیماری مزمن مربوط به سیستم ایمنی بدن افراد است که سبب می شود که سلول های پوستی بیشتری در بدن تولید شده و با افزایش بیش از حد سلول ها بر روی پوست و با ایجاد پوسته های قرمز رنگ،  لکه های سفید و نقره ای رنگ و حتی تاول های پوستی مواجه شوند.

پسوریازیس ممکن است نواحی مختلف بدن را در گیر کند حتی قفسه سینه ، بازو ها،  پا ها و ناخن ها تحت تاثیر این بیماری قرار می‌ گیرند . در حدود ۳۵ درصد از مبتلایان به پسوریازیس می توانند متوجه تغییراتی که در ناخن های خود شوند . هنوز علت این که چرا پسوریازیس ناخن در برخی افراد مشاهده می شود و برخی دیگر این علائم را ندارند به طور قطعی مشخص نشده است.  در طی این مطلب ما قصد داریم به بررسی علت ایجاد این عارضه علائم و روش های درمانی آن بپردازیم پس اگر شما نیز می خواهید در این زمینه اطلاعاتی حاصل کنید ما را در ادامه مطلب  همراهی کنید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرآرا
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرآرا

پسوریازیس ناخن چیست ؟

بیماری پسوریازیس در ناحیه ناخن باعث تغییراتی در ناخن های دست و پا خواهد شد که با تغییر رنگ و یا حتی تغییر بستر سطح ناخن می شود .‌این نشانه ها می توانند تاثیرات نا خوشایند روانی و فیزیکی برای افراد به دنبال داشته باشد و سبب افت کیفیت زندگی و کاهش اعتماد به نفس و روحیه آن ها خواهد شد.  این بیماری معمولاً با فرم های دیگر آن همراه خواهد بود.‌ زیرا ناخن نیز جزئی از پوست محسوب می‌ شود و همانند یک عفونت قارچی به نام اونیکومایکوزیس که معمولاً همراه با پسوریازیس در ناحیه ناخن رخ می دهد و این موضوع تشخیص این بیماری را سخت تر می کند.

تشخیص درست و به موقع این بیماری در درمان آن نقش مهمی ایفا می کند.‌ زیرا درمان عفونت های قارچی با درمان این بیماری کاملاً متفاوت است و افرادی که مبتلا به پسوریازیس و تغییرات در ناخن های خود هستند باید نسبت به این موضوع مطمئن شوند که پزشک می تواند اطلاعات کافی در مورد این بیماری در اختیار بیماران قرار می دهد.

 

علائم و نشانه های پسوریازیس ناخن چیست ؟

بیشترین تغییراتی که در هنگام ابتلا به این بیماری مشاهده می‌ شود در ناخن های دست و پا شامل موارد زیر می باشد:

  • تغییر کردن رنگ ناخن ها

پس از ابتلا به این بیماری ممکن است ناخن ها به رنگ سفید،  زرد یا قهوه ای تبدیل شود و حتی امکان دارد که شاهد نقاط کوچک سفید یا قرمز رنگ بر سطح ناخن باشید.

  • تغییر سطح عینی

بر سطح ناخن با برآمدگی و شیار هایی مواجه می شوید یا شاهد تشکیل حفره های کوچکی در این ناحیه خواهید بود.

  • تجمع دبرید

مواد سفید رنگی که در زیر ناخن ها جمع می شوند می توانند جدا شدن ناخن از پوست را سبب شود که این عارضه با درد همراه می باشد.

  • ضخیم شدن ناخن ها

تقریباً یک سوم از افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند با عفونت های قارچی در این ناحیه مواجه خواهند شد که به ضخیم شدن ناخن ها منجر می شود و همچنین شکستگی ناخن ها را در پی خواهد داشت.

  • جدا شدن ناخن ها

با ابتلا به این بیماری ناخن ها از بستر خود جدا می شوند.

مشاهده علائمی که ذکر کردیم می تواند سبب شود که شما نتوانید به راحتی انگشتان دست و پا های خود را حرکت دهید در این شرایط احساس درد در ناحیه ناخن خواهید داشت.

 

راه های پیشگیری از بروز پسوریازیس ناخن :

پیشگیری از این بیماری باید مراقبت های جدی داشته باشید و مواردی که در زیر اعلام می کنیم را به خوبی انجام دهید تا از بروز این بیماری جلوگیری شود.

  • ناخن های خود را برای جلوگیری از آسیب دیدگی و بلند شدن بستر ناخن کوتاه کنید.
  • از جویدن و کندن ناخن ها خودداری کنید.
  • برای انجام فعالیت‌ های مختلف مانند بازی و ورزش ظرف شستن و زمانی که دست های شما داخل آب است از دستکش‌ های محافظ استفاده کنید.
  • برای پیشگیری و جلوگیری از عفونت، ناخن های خود را تمیز کنید.
  • برای جلوگیری از ترک خوردن و شکسته شدن ناخن ها از کرم های مرطوب کننده بر سطح ناخن استفاده کنید.
  • از تمیز کردن ناخن ها با استفاده از اشیا و ابزار های تیز خودداری کنید زیرا سبب جدا شدن ناخن از بستر می شود.
  • هنگام کفش پوشیدن کفش هایی را انتخاب کنید که برای پا های شما مناسب باشد و اندازه آن ها به گونه‌ای باشد که انگشتانتان برای حرکت فضایی کافی داشته باشد.

پسوریازیس ناخن

درمان پسوریازیس ناخن :

زمانی که شما به این بیماری مبتلا می شوید هیچ گونه درد فیزیکی را احساس نخواهید کرد و احتمالاً این عارضه در برخی افراد به شکل و ظاهری ناخوشایند ایجاد شود که باید برای پیشگیری و جلوگیری از شدت یافتن علائم حتماً به متخصصین با تجربه مراجعه کنید تا متخصصین درمان های مناسبی را برای رفع این بیماری پسوریازیس  ناخن در نظر بگیرند زیرا ناخن‌ ها در حال رشد هستند و ممکن است شدت بیماری افزایش یابد.

درمان هایی که برای درمان و کنترل بیماری پسوریازیس مورد استفاده قرار می گیرد شامل موارد زیر می باشد.

  • درمان های دارویی

برای درمان های دارویی که کرم های موضعی تجویز می‌ شود که باید مستقیم روی ناخن مورد استفاده قرار گیرد.‌ این دارو ها کورتیکو استروئید می باشند که باید روزی یک یا دو بار بر روی ناخن مورد استفاده قرار گیرد تا بتوان علائمی مانند ضخیم شدن ناخن ها شیار های ایجاد شده روی ناخن و جدا شدن ناخن از بستر را بر طرف کند. همچنین مصرف این دارو ها در جهت کاهش التهاب و تولید سلول های پوستی تاثیر گذار می باشد و از ذخیره شدن ناخن ها جلوگیری می کند.

  • تازاروتن

رتنوئید های موضعی تازاروتن ها هستند که از ویتامین A  ساخته می شوند و در جهت از بین بردن حفره های ایجاد شده بر سطح ناخن و رفع بی رنگ شدن آن ها کمک کننده می باشد.

  • آنترالین

آنترا لین نوعی پماد ضد التهابی است که می تواند  روند تولید سلول های پوستی را کند تر کند. استفاده از این دارو روزی یک بار علائمی از قبیل ضخیم شدن ناخن را کاهش می دهد و سبب بهبودی این نشانه ها می شود.

  • مرطوب کننده ها

مرطوب کننده ها در درمان بسیار پسیوریازیس ناخن  اینگونه کمک می کنند که خارش و قرمزی ناخن ها را تسکین می دهد و پوست اطراف ناخن را ترمیم و بازسازی خواهد کرد.

  • دارو های سیستمیک یا خوراکی

این دارو ها می‌ تواند همه بخش های بدن را تحت تاثیر قرار دهد.‌ دارو هایی از قبیل متوترکسات، رتینوئید و اپر میلاست می باشد مدت زمان بهبودی ناخن ها هنگام مصرف این دارو ها کمی طولانی تر خواهد بود اما می تواند سبب پاکسازی ناخن و پوست شود و در جهت درمان پسوریازیس خفیف و شدید کاربرد دارد.

  • تزریق کورتون

در صورتی که این بیماری در ناحیه ناخن همراه با درد های موضعی باشد ممکن است متخصصین تزریق کورتون را در بستر ناخن انجام دهند و نتایج مثبتی حاصل کنند.  کورتون به طور مستقیم به ناخن و اطراف آن تزریق خواهد شد برای کاهش درد در حین تزریق از بی حسی استفاده می شود.

  • فتوتراپی

با انجام این روش پوست اطراف ناخن در معرض اشعه UV و یا پرتو های پر قدرت لیزر قرار می گیرد .نوری که از این دستگاه ساطع می شود باعث کند شدن رشد سلول های پوستی خواهد شد. برای پسوریازیس ناخن از درمانی به نام PUVA بهره مند می شوند که ترکیبی از پسورالن قرار گرفتن در معرض پرتو های ماوراء بنفش و دارو های تجویزی خواهد بود که می تواند علائمی از قبیل جدا شدن ناخن یا بی رنگ شدن آن ها را از بین ببرد و مورد درمان قرار دهد.

  • لیزر درمانی

فرآیند لیزر درمانی در درمان این بیماری تاثیرگذار خواهد بود درمان این گونه است که زمانی که پرتو های نور بر پوست تابانده می‌شود رگ های خونی زیر پوست را مورد هدف قرار می‌ دهد و شدت این بیماری را کاهش خواهد داد.

 

آیا درمان های خانگی برای پسوریازیس ناخن موثر می باشد ؟

برخی از راهکار های خانگی مانند استفاده از سیر و آلوئه ورا سبب تسکین دادن علائم این بیماری خواهد شد اما تاکنون شواهد کمی در مورد تاثیر گذاری آن در این بیماری در دسترس ما قرار گرفته است و به این نتیجه رسیده اند که می تواند تا حدودی بر این بیماری تاثیر گذار باشد و یا حتی ممکن است به بروز درد و یا عوارض جانبی شدید تر منجر شود پس اکیداً توصیه می کنیم قبل از استفاده از این روش ها حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

 

درمان عفونت های قارچی :

نکته قابل اهمیت در مورد این موضوع این است که باید مراقبت های فردی و توصیه های بهداشتی را به خوبی رعایت کنید تا بتوانید از بروز این بیماری جلوگیری کنید و همچنین در درمان عفونت های پوستی و قارچی در زمان ابتلا به بیماری پسیوریازیس موثر است.  افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند باید به طور مرتب ناخن های دست ها و پا های خود را کوتاه و تمیز کنند و برای از بین بردن کثیفی ها در زیر ناخن ،  اسپری های آنتی باکتریال مورد استفاده قرار دهند.  به طور کلی یک سوم از کسانی که درگیر این بیماری می شوند با عفونت های قارچی مواجه خواهد شد که در چنین شرایطی تجویز دارو هایی مانند تربینافین یا ایتراکونازول توسط پزشک انجام می شود . عوارض جانبی این دارو ها آسیب های کبدی و رشته های پوستی خواهد بود عفونت های قارچی بخشی از ناخن را تحت تاثیر قرار می دهد که قبلاً شکل گرفته است اما پسوریازیس ناخن باعث ایجاد مشکلاتی در قسمت هایی که در حال شکل گیری ناخن و بخش های جدید تر می شود.‌ دارو های موضعی نیز نمی‌ تواند تاثیری بر این قسمت داشته باشد پس باید برای درمان سریع اقدام کنید قبل از این که مشکلات جدی تری را برای شما ایجاد کند.‌ در این شرایط متخصصین دارو های خوراکی را برای درمان سریع تر و موثرتر تجویز خواهند کرد.

پسوریازیس ناخن
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرارا – پسوریازیس ناخن

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد ؟

ما توصیه می کنیم که در صورت مشاهده و بروز عفونت یا شدت یافتن علائم حتماً به کلینیک های تخصصی مراجعه کنید.  مخصوصا افرادی که در گذشته ابتلا به این بیماری پسوریازیس به شکل های دیگر را تجربه کرده اند.

علائم حاصل از این بیماری به مرور زمان بهبود می یابد و اما گاهی مواقع ممکن است بهبودی یک سال طول بکشد تا به طور کامل مورد درمان قرار گیرد.‌ یکی از علت های کند بودن روند درمان آهستگی سرعت رشد صفحه ناخن می باشد که خوشبختانه اقدامات درمانی و دارو های مناسب در این زمینه در درمان این بیماری بسیار کمک کننده خواهد بود.

 

درمان سریع پسوریازیس ناخن چه مزایایی دارد ؟

اگر در جهت درمان بیماری به موقع و زود هنگام اقدام کنید باعث می شود که از بروز مشکلات شدید تر و علائم آن ها پیشگیری شود و همچنین می تواند روند سریع‌ تری در درمان داشته باشید. زیرا ناخن‌ ها رشد بسیار کمی دارند و طول درمان را افزایش می دهد .‌ هر چه سریعتر برای درمان این بیماری اقدام کنید بهبودی سریعتر حاصل خواهد شد.

با اقدام به موقع در جهت درمان از بروز درد، مشکلات و عفونت های قارچی پیشگیری می کنید و می توانید زیبایی ناخن های خود را در زمان کوتاه تری حاصل کنید.  برای درمان این بیماری باید کلینیک های تخصصی را انتخاب کنید تا با راه حل درست درمانی بتوانید به بهبودی کامل در زمان کوتاه دست یابید .‌شما می توانید برای درمان پسوریازیس  ناخن به کلینیک زیبایی شهر آرا تهران مراجعه کنید در این کلینیک بهترین راه کار های درمانی به صورت فیزیکی و یا دارویی در اختیار شما قرار داده می شود.‌ همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی و درمانی پوست و مو توسط متخصصین حرفه ای با تجربه و ماهر ارائه می شود تا شما بتوانید نتایجی عالی حاصل کنید.

 

چه کسانی باید برای درمان پسوریازیس ناخن اقدام کنند ؟

کسانی که شاهد علائمی از قبیل شکنندگی،  عفونت،  ایجاد شیار ها بر سطح ناخن ، فرورفتگی ها ، درد،  تغییر رنگ ناخن ها و علائم دیگری هستند باید در صورت مشاهده علائم سریعاً به کلینیک مراجعه کنند تا بتوانند سرعت بهبودی خود را افزایش دهند .‌در کلینیک های تخصصی،  متخصصین بر اساس علائم ایجاد شده و مشکلات ناخن بهترین روش درمانی را در نظر می گیرند . در کنار درد و بروز مشکلات دیگر زیبایی ظاهری ناخن ها نیز تحت تاثیر قرار می گیرد و می تواند تاثیرات نا  خوشایند ی در روحیه و اعتماد به نفس افراد به دنبال داشته باشد .‌اگر شما نیز در ناحیه ناخن با علائم غیر عادی مواجه هستید باید در جهت اطلاع از بیماری های ناخن و همچنین پیشگیری از بروز علائم شدید تر به کلینیک های تخصصی و درمانی مراجعه کنید تا بتوانید زیبایی و سلامتی  را به ناخن ها و پوست خود بازگردانید. شما می توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی شهر آرا تهران از سلامتی ناخن های خود مطمئن شوید.‌ متخصصین در صورت مشاهده علائم خفیف از شدت یافتن این بیماری پیشگیری خواهند کرد و با معاینه و تجویز داروی به موقع در مدت زمان کوتاهی به بهبودی کامل دست خواهید یافت.

پسوریازیس ناخن
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرارا – پسوریازیس ناخن

برای کاهش عوارض پسوریازیس ناخن  چه باید کرد ؟

کسانی که به این بیماری مبتلا شده اند باید از رژیم غذایی اصولی و مناسبی بهره مند شوند . متخصصین توصیه می کنند که برخی از مواد غذایی مانند ماهی سالمون،  میگو و سویا را در برنامه غذایی خود قرار دهید و همچنین افراد باید مصرف مواد غذایی بی کیفیت مانند  فست فود ها و همچنین غذا هایی که دارای چربی های اشباع شده و گوشت قرمز هستند را کنار بگذارند .

زردچوبه نوعی ماده ضد التهابی است که می‌ تواند در جهت بهبود این بیماری به شما کمک کند.‌ پس حتما در غذا هایی که مصرف می کنید این ادویه ها باید مورد استفاده قرار گیرد.

با ترکیب  یک قاشق عسل و یک لیوان آب ولرم چهار قاشق سرکه سیب می‌ تواند در جلوگیری  از این بیماری به شما کمک کند پس از مخلوط کردن این مواد بهتر است  ناشتا مورد مصرف قرار گیرد.

آلوئه ورا نیز می تواند به صورت خوراکی و موضعی مورد استفاده قرار گیرد و همانند گیاهی جادویی در پیشگیری از بروز علائم بیماری کمک کننده خواهد بود.

راهکار های خانگی دیگری مانند ترکیب پوست موز له شده با زرد چوبه در جهت التیام یافتن زخم های این ناحیه تاثیر گذار است .‌یکی از توصیه های مهم متخصصین در این زمینه نوشیدن مایعات و آب فراوان می باشد تا بتوان از بروز علائم و عوارض این بیماری پیشگیری کرد.  اگر شما جزو افرادی هستید با علائم این بیماری مواجه شده اید بهتر است برای درمان سریع و بهبودی کامل به کلینیک های تخصصی مراجعه کنید.‌ در کلینیک زیبایی شهر آرا تهران بهترین خدمات درمانی و زیبایی برای شما عزیزان ارائه می شود تا بتوانید سریعتر سلامتی خود را حاصل کنید.

 

هزینه درمان پسوریازیس ناخن چقدر است ؟

هزینه ها در این فرایند های درمانی بر اساس فاکتور های مختلفی محاسبه می شود.  مهارت و تخصص پزشک در این زمینه و انتخاب راه کار درمانی از عوامل موثر بر هزینه ها خواهد بود . همچنین متخصصین برای بهبودی سریعتر دارو هایی تجویز می کنند تا در طول دوره درمان مورد استفاده قرار گیرد . در جلسات متعدد،  شما مورد معاینه و بررسی و تاثیرات روند در ماه قرار می گیرید. این موارد هزینه ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.  هزینه ها در هر کلینیک و مرکز درمانی بر اساس موقعیت جغرافیایی و تعرفه آن محاسبه می شود بنابراین نمی‌ توان هزینه مشخص و ثابتی در این زمینه اعلام کرد و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ها و تخفیفات در کلینیک زیبایی شهر آرا تهران با مشاوران و کارشناسان با تجربه ما تماس حاصل فرمایید. کارشناسان به صورت رایگان اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار می دهد.  همچنین در کلینیک زیبایی شهر آرا تهران انواع خدمات زیبایی و درمانی پوست از قبیل روش های جوان سازی ، پاک سازی ، لایه برداری،  آبرسانی و راهکارهای درمانی ریزش مو ارائه می شود . در این کلینیک همه خدمات درمانی با دستگاه های پیشرفته و مدرن انجام خواهد شد.

 

مراقبت های قبل از درمان پسوریازیس ناخن :

پس از مشاهده علائم و تغییراتی در ناخن های خود باید حتماً به کلینیک های تخصصی و مراکز درمانی معتبر مراجعه کنید تا متخصصین پس از بررسی شرایط شما بهترین راهکار های درمانی را ارائه دهند و همچنین نسبت به روند بیماری خود اطلاعاتی حاصل کنید.  زیرا عدم توجه به این موضوع و استفاده از راهکار های خودسرانه و خانگی ممکن است آسیب زیادی به ناخن ها و پوست شما وارد شود و نتایج معکوسی حاصل کنید.  همچنین  روند بهبودی پس از آغاز دوره درمان به کندی پیش می رود.

متخصصین پس از حضور شما در کلینیک ابتدا با انجام معاینات و آزمایش های لازم شرایط جسمانی و ناخن‌ های شما را بررسی می‌ کنند و پس از اطمینان کامل از بروز این بیماری راه کار درمانی موثر را آغاز خواهند کرد.

شما در هنگام حضور در کلینیک باید در مورد بیماری هایی که به آن ها مبتلا هستید و یا اگر به انواع دیگر پسوریازیس مبتلا شده اید  پزشک را در جریان قرار دهید . همچنین اگر داروی خاصی مصرف می کنید  پزشک را مطلع کنید تا در صورت تجویز دارو دچار تداخل دارویی نشوید.

در صورت بروز مشاهده علائم این بیماری از مصرف انواع دخانیات و نوشیدنی های الکلی خودداری کنید. زیرا باعث افزایش علائم خواهد شد و دوره بهبودی به کندی پیش خواهد رفت و ممکن است آسیب زیادی به ناخن ها و پوست اطراف آن وارد شود.

با انتخاب کلینیک های تخصصی و پزشکان با تجربه می توانید در کوتاه ترین زمان از روش‌ های درمانی با نتایج مطلوب بهره مند شوید. در کلینیک زیبایی شهر آرا تهران متخصصین برای رفع بیماری پسوریازیس بهترین راهکارهای درمانی را ارائه می دهند تا شما با سرعت بیشتر بهبودی خود را حاصل کنید.

 

مراقبت های بعد از درمان پسوریازیس ناخن :

طبق مطالعات به دست آمده به این نتیجه رسیده اند که افرادی که بیماری پسوریازیس را تجربه می کنند معمولاً با اضافه وزن و چاقی مواجه هستند و همچنین با افزایش شدت این بیماری بدن در برابر انسولین مقاومت بیشتری خواهد داشت که یکی از ویژگی های سندروم متابولیک مربوط به این موضوع خواهد بود پس در صورت ابتلا به پسوریازیس ، این بیماران بیشتر دچار آلرژی و حمله قلبی،  بیماری های عروقی و سکته مغزی خواهند بود پس باید در جهت کاهش وزن خود اقدام کنید.

در دوره درمان برای افزایش سرعت بهبودی از مصرف مشروبات الکلی و انواع دخانیات بپرهیزید. زیرا این دو عامل  دوره بهبودی را با اختلال مواجه خواهد کرد.

نور خورشید برای کسانی که به بیماری پسوریازیس مبتلا هستند سودمند می باشد اما کسانی که به نور خورشید حساس هستند باید مراقبت بیشتری انجام دهند.

زمانی که به بیماری پسوریازیس مبتلا هستید همه مناطق آسیب دیده به صورت فیزیکی و شیمیایی آسیب پذیر تر خواهند بود  و با مشکلاتی مانند عفونت و التهاب مواجه می شوند . پس در دوره درمان سعی کنید از ایجاد ضربه به پوست خود جلوگیری کنید.

یکی از موضوعات مهم در روند بهبودی کنترل استرس جسمی و روحی می باشد.  در صورت استرس روند بهبودی کند تر خواهد شد بنابراین از قرار گرفتن در  شرایط استرس زا جدا خودداری کنید.

پسوریازیس ناخن
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرارا – پسوریازیس ناخن

اثرات و نتایج :

با انجام راه کار های درمانی در درمان پسوریازیس ناخن می توان کم کم  به بهبودی کامل دست یافت و علائم ناشی از این بیماری را برطرف کرد.  شما می توانید با مراجعه به کلینیک های تخصصی از بهترین راهکار های درمانی بهره مند شوید . متخصصین روش های درمانی مانند مصرف دارو ها را به صورت موضعی و یا خوراکی،  پرتو درمانی و لیزر  ،  تزریق کورتون و روش های دیگر را نسبت به شرایط شما پیشنهاد می کنند.  در صورت عدم توجه به راهکار های درمانی ممکن است علائم آن شدت یابد و حتی شما دچار عفونت های قارچی و درد شدید شوید.  با کمک این روش های درمانی می توانید از جدا شدن ناخن از بستر و بی رنگ شدن آن ها پیشگیری کنید و شدت بیماری را کاهش دهید.

برای به دست آوردن نتایج موفقیت آمیز در دوره درمان باید مراقبت هایی که متخصصین توصیه می‌ کنند را جدی بگیرید.  مثلاً در دوره بهبودی حتماً پوست و ناخن های خود را تمیز نگه دارید و از بلند نگه داشتن ناخن های خود جلوگیری کنید.‌ مرطوب نگه داشتن ناخن ها از بروز خارش و قرمزی پوست جلوگیری خواهد کرد و می تواند و روند تولید سلول های پوستی را کاهش دهد.

شما در طی دوره درمان شاهد کاهش علائم این بیماری خواهید بود و در برخی افراد ممکن است دوره درمان تا یک سال طول بکشد. مدت زمان دوره درمان به شدت علائم بستگی دارد.

 

دوره نقاهت پس از درمان پسوریازیس ناخن چقدر است ؟

راهکار های درمانی که در این فرآیند مورد استفاده قرار می‌ گیرند کاملاً متفاوت است و متخصصین بر اساس شدت علائم و وضعیت جسمانی متقاضیان بهترین روش درمانی را ارائه خواهند داد . این راه کار های درمانی غیر تهاجمی هستند و شما می توانید فعالیت های روزانه خود را ادامه دهید .‌دارو هایی که تجویز می شوند باید سر وقت مورد استفاده قرار گیرند و همراه با آن آب فراوان بنوشید تا بتوانید سرعت بهبودی را افزایش دهید.  مصرف مرطوب کننده ها می توانند خارش و قرمزی ناحیه درمان را کاهش دهد و این محصولات سبب ترمیم و بازسازی پوست در دوره بهبودی خواهد شد.‌ مصرف دارو های سیستمیک یا خوراکی می تواند در پاک سازی پوست و ناخن به شما کمک کند.  مصرف دارو های ضد قارچی از بروز عفونت قارچی جلوگیری خواهد کرد.  شما پس از تزریق کورتون شاهد تاثیرات مثبت آن خواهید بود.‌ در روش فتو تراپی با کمک اشعه uv از رشد سلول های پوستی جلوگیری میشود و مانع جدا شدن ناخن از بستر و بی رنگ شدن آن ها خواهد شد. فرایند لیزر درمانی با تاثیر گذاری بر رگ های خونی شدت بیماری را کاهش می دهد.‌ بنابراین هر یک از راه کار های درمانی می تواند در سرعت بهبودی به شما کمک کند.  پس بهتر است برای درمان به کلینیک های تخصصی و معتبر مراجعه کنید که کلینیک زیبایی شهر آرا تهران بهترین خدمات درمانی را برای درمان پسوریازیس ارائه خواهد داد.

 

تعداد جلسات درمان پسوریازیس ناخن چقدر است ؟

همانطور که بیان کردیم نوع راه کار درمانی بر اساس شدت علائم ایجاد شده تعیین می شود.‌ متخصصین برای پیشگیری از بروز علائم و شدت یافتن آن دارو های مناسبی مانند رتینوئید ها ، دارو های موضعی،  آنترالین،  مرطوب کننده ها و دارو های سیستمیک و ضد قارچی را تجویز خواهند کرد. کورتون نیز به صورت مستقیم در ناحیه ناخن تزریق می شود . دوز تزریق به شدت علائم بیماری بستگی دارد.  جلسات فتو تراپی و لیزر درمان نیز توسط متخصصین تعیین خواهد شد و  برای همه متقاضیان کاملاً متفاوت است.‌ بنابراین شما برای کسب نتایج مطلوب باید دوره درمان را کامل کنید و برای درمان و بررسی نتایج دائماً با پزشک خود در ارتباط باشید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرآرا
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرآرا

نتیجه گیری :

بیماری پسوریازیس نوعی بیماری مزمن مربوط به سیستم ایمنی بدن می باشد که با ابتلا به این بیماری سلول های پوستی تولید بیشتری خواهند داشت و سبب بروز علائم نا خوشایند ی مانند قرمزی ناخن ها ، پوسته پوسته شدن،  ایجاد لکه های سفید و قرمز رنگ بر سطح ناخن،  ایجاد شیار،  فرورفتگی و علائم بیشمار دیگر می باشد.  این بیماری می تواند هر یک از بخش های بدن را تحت تاثیر قرار دهد همچنین در بازو ها،  پا ها و قفسه سینه نیز مشاهده می شود.‌ در حدود ۳۵ درصد از مردم جهان به این بیماری مبتلا هستند و با ایجاد تغییراتی در ناخن های خود باید سریعاً در جهت درمان اقدام کنند.  علائم این بیماری در ناخن به صورت تغییر رنگ بر فرم بستر ناخن قابل مشاهده است و  همچنین می‌ تواند تاثیرات ناخوشایند روانی و فیزیکی را برای بیماران به دنبال داشته باشد.

علائم بیماری پسوریازیس می تواند به شکل های متفاوت مشاهده شود .‌ چون ناخن ها جزئی از پوست محسوب می‌ شوند پس ممکن است با ابتلا به عفونت قارچی شاهد ضخیم شدن آن ها شوید در صورت بروز این علائم باید درمانی سخت  و طولانی مدت را آغاز کنید پس با مشاهده تغییرات و علائم در این زمینه حتماً با متخصصین با تجربه مشورت کنید تا بتوانند اطلاعاتی دقیق و راه کار درمانی موثری را برای شما ارائه دهند.  پس اگر شما نیز با این بیماری مواجه هستید بهتر است در جهت درمان سریع اقدام کنید با مراجعه به کلینیک زیبایی شهر آرا تهران می توانید از بهترین راه کار های درمانی بهره مند شوید و هر چه سریع تر سلامتی پوست و ناخن خود را بازگردانید . در این کلینیک انواع خدمات درمانی و زیبایی پوست و مو توسط متخصصین حرفه ای و با تجربه ارائه می شود.  شما با مراجعه به این کلینیک و بهره مند شدن از خدمات درمانی می توانید سلامتی و زیبایی پوست مو و ناخن های خود را برای همیشه حفظ کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد :

مزایا ، عوارض و هزینه فیشیال پوست صورت

لیپوم یا غده چربی زیر پوست چیست؟

میکرودرم آبریژن روش غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرآرا تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191017839

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 21 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic_shahrara

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرآرا تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicshahrara.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicshahrara.ir/16ga

لینک آپارات: https://aparat.com/v/Jz3WV

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/dXqxqUGz

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک: https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب:

تلگرام:  https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

کلیپس رفع برجستگی گوش
تزریق ژل خط خنده بعد از چند روز اثر می کند؟
پاکسازی پوست
سکس تراپی برای رهایی از مشکلات جنسی
عمل ماموپلاستی چیست؟
قرص برای بزرگ کردن سینه

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران تهران کلینیک زیبایی شهر آرا
  • 09120043630-02191017839
  • info@clinicshahrara.ir