میکرودرم آبریژن روش غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست

میکرودرم آبریژن روش غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست

میکرودرم آبریژن روش غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست :

میکرودرم آبریژن روشی موثر برای داشتن پوستی زیبا و جوان می باشد که اساس این فرایند بر پایه لایه برداری پوست با تکنیک‌ های مختلف می باشد .‌در این روش علاوه بر لایه برداری ، نشانه های پیری پوست کاهش می یابد و پوست نمایی جذاب و زیبا پیدا می کند . این فرآیند برای همه افراد با پوست های متفاوت روشی ایمن و تاثیرگذار خواهد بود.

در طی این مطلب ما قصد داریم در مورد فرآیند زیبایی میکرودرم بررسی کامل و جامعی داشته باشیم و متوجه شویم که این فرآیند چگونه عمل می کند و در طی جلسات ما با چه عوارضی مواجه می شویم  ؟  پس از درمان باید چه اقداماتی انجام شود ؟  همچنین نگاهی به تفاوت های کلینیکی و غیر کلینیکی برای انجام این روش داشته باشیم.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرآرا
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرآرا

میکرودرم آبریژن چیست ؟

فرآیند زیبایی میکرودرم جزء روش‌ های غیر تهاجمی و جوان سازی پوست می باشد که در این روش از تکنیک های مختلفی در جهت لایه برداری سطحی پوست انجام می شود.‌ پس از التیام یافتن کامل پوست لایه سطحی یکدست و  جوان ظاهر می شود.

جلسات درمانی این فرآیند در حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه می باشد که برای زیبا سازی پوست گردن ۲۰  دقیقه زمان نیاز است.  در طی جلسات درمانی شما احساس درد نخواهید داشت و حتی نیاز به بی ‌حسی پوست نمی باشد .‌پس از پایان روند درمان با کمی تورم و قرمزی پوست شبیه به آفتاب‌ سوختگی خواهید داشت که پس از ۲ تا ۳ روز کاملاً بر طرف می‌ شود.

برای دست یافتن به بهترین نتایج جوان سازی بهتر است جلساتی در حدود ۵ تا ۱۶ جلسه را کامل کنید.  این جلسات به صورت هفتگی، دو هفته یک بار و یا ماهیانه برگزار می شود.  فاصله بین جلسات بر اساس اهداف و نوع آسیب های پوستی و دلیل درمان انتخاب می شود . نتایجی که از این فرایند زیبایی حاصل می‌ شود موقتی است و مجدداً باید تمدید شود.

فرایند میکرودرم آبریژن برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفته است.  و از زمان اعلام شده تا کنون ابزار های مختلف برای ارائه این روش تولید شده است .‌بنابراین برای این عمل از راه کار های مختلفی استفاده می شود که در ادامه مطلب به شما معرفی می کنیم.

  • دستی نوک الماسی(Dimond-tip Handpiece)

دسته نوک الماسی جزء ابزار های لایه برداری است که در جهت میکرودرم انجام می شود. این  وسیله به گونه‌ ای طراحی شده است که می‌ تواند با ملایمت لایه های شاخی و سلول های مرده سطح پوست را از بین ببرد.‌ همزمان با این کار سلول ها کنده شده و توسط دستی و نیروی مکشی آن مکیده خواهد شد.

میزان لایه برداری در این فرآیند بر اساس فشاری که بر روی دستی ایجاد می‌ شود و همچنین میزان ساکشن دستگاه بر روی پوست بستگی دارد ‏.‌اپلیکاتور این دستگاه معمولاً برای بخش های حساس پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

  • کریستال های میکرودرم‌ ابریژن

در این فرآیند دستی ویژه مورد استفاده قرار می گیرد که همزمان با مالش و سایش پوست کریستال های ظریفی به طور منظم بر سطح پوست پاشیده می‌ شود و همانند روش الماسی کریستال ها ، سلول های مرده و لایه های شاخه پوست را می سابند.‌ سپس توسط ساکشن دستگاه کشیده و جمع آوری می شود.

 

هیدرودرم آبریژن

هیدرودرم جزء روش‌ های جدید آن است که در این فرآیند نیاز به کریستال ها نیست و از تکنیک افیوژن پوستی به طور همزمان استفاده می شود .‌یعنی در این روش واحد سلول های مرده از پوست جدا شده و مواد درمانی ویژه و مفیدی به پوست نفوذ می کند .‌ هیدرودرم آبریژن سبب تحریک پوست برای تولید کلاژن و افزایش خون رسانی در پوست خواهد شد.  به این معنی که پوست با سرعت بیشتری به بهبودی دست می یابد و تاثیر گذاری جوان سازی  و شادابی به حداکثر میزان خود خواهد رسید.

 

کاربرد ها و فواید میکرودرم آبریژن :

هدف از انجام این فرایند زیبایی دستیابی به پوستی جوان،  درخشان و یکدست می باشد . مراجعین در این فرایند معمولاً در جهت رفع مشکلاتی از قبیل موارد زیر به کلینیک زیبایی شهر آرا تهران مراجعه می‌ کنند که شامل :

  • از بین بردن چین و چروک های سطحی و خفیف سطح پوست
  • درمان افتادگی و شل شدی پوست
  • نا همواری های سطح پوست
  • بهبود در کیفیت رنگ پوست
  • نا هماهنگی هایی که در رنگ و بافت پوست قرار دارد.
  • درمان خال ها ، ضایعات قهوه ای رنگ ناشی از دوران بارداری افزایش سن و آفتاب سوختگی
  • درمان لکه های تیره پس از درمان آکنه ها
  • درمان جای زخم ، جای جوش، بخیه و سوختگی
  • درمان لک های ناشی از ملاسما

 

مزایای میکرودرم آبریژن

میکرودرم روشی غیر تهاجمی و غیر جراحی است عوارض آن بسیار خفیف و نا چیز است. نیاز به دوره نقاهت را پشت سر گذاشتن استراحت در منزل نمی باشد.  هزینه آن نسبت به روش های دیگر جوان سازی پوست مقرون به صرفه تر می باشد .‌در طی جلسات درمان شاهد تاثیرات درمان خواهید بود .‌نتایج درمان طولانی مدت است.  برای انواع آسیب های پوستی و پوست های مختلف قابل انجام است.

میکرودرم آبریژن
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرارا – میکرودرم آبریژن

بهترین کاندیدای میکرودرم ابریژن چه کسانی هستند ؟

خوشبختانه فرایند میکرودرم برای انواع پوست ها مناسب است و محدودیتی در رنگ پوست و جنس متقاضیان وجود نخواهد داشت.

معمولاً متقاضیان در این روش سنین بالای ۱۶ تا ۱۸ سالگی می باشند که این فرآیند با کاربرد های متفاوتی ارائه می شود.

کسانی که به دنبال پوستی جوان و شاداب و یکدست هستند و می خواهند به نتایجی سریع و موثر دست یابند این فرایند به زیبایی و درمانی را انتخاب خواهند کرد .

کسانی که درگیر بیماری های پوستی هستند،  افرادی که از مشکلات پوستی مانند بیماری های فعال پوستی مانند تبخال زگیل و جوش ها و آکنه رنج می برند کاندیدای مناسبی برای این روش زیبایی نخواهند بود.

خانم های باردار و شیرده ‌نمی توانند از مزایای  این فرایند بهره‌مند شوند باید روند درمان پس از پشت سر گذاشتن این دوران انجام دهند.

افرادی که به بیماری های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس مبتلا هستند کاندیدای مناسبی برای میکرودرم نخواهند بود.

متخصصین با تجربه ما در کلینیک زیبایی شهر آرا تهران قبل از ارائه خدمات درمانی و زیبایی ابتدا شرایط پوستی و سلامتی شما را می ‌سنجند سپس بهترین راه کار درمانی را ارائه خواهند داد.

 

عوارض میکرودرم ابریژن چیست ؟

افرادی که در جهت درمان جوش ها و آکنه های پوستی از دارو هایی مانند ایزوترتینوئین استفاده می کنند باید قبل از انجام این عمل ۶ تا ۱۲ ماه نسبت به نظر پزشک مصرف این دارو را قطع کنند.  زیرا مصرف این دارو ها عوارض پس از میکرودرم را افزایش می دهد و سبب زخم شدن پوست خواهد شد .‌این دارو ها در جهت درمان جوش های عمیق تاثیر گذار خواهد بود.

اگر بر سطح پوست خود با لکه ها یا ضایعاتی پوسته مواجه هستید و این ضایعات در حال رشد هستند ممکن است در حین درمان با میکرودرم دچار خونریزی شوید و یا شکل آن ها تغییر کند در این شرایط حتما به پزشک خود اطلاع دهید. این نشانه ها ممکن است علائم بیماری ها و یا سرطان پوست باشد در این شرایط شما کاندیدای مناسبی برای میکرودرم‌ آبریژن نخواهید بود.

پس از پایان جلسات درمانی ممکن است با عوارض زیر مواجه شوید که شامل :

  • قرمزی پوست شبیه به آفتاب‌ سوختگی
  • تورم و کبودی پوست
  • احساس سوزن سوزن شدن و سوختگی پوست
  • افزایش حساسیت پوست نسبت به نور خورشید

عوارضی که در بالا ذکر کردیم کاملا موقتی هستند و در طی چند روز از بین می رود . حتی ممکن است برخی افراد با عوارض وخیم تری مواجه شوند که شامل زخم شدن پوست می باشد.  این عوارض در صورت عدم مهارت و تخصص پزشک و و انتخاب نادرست کاندیدای این فرآیند ایجاد خواهد شد.  اگر شما مستعد زخم های گوشتی هستید و یا زخم های شما به کندی التیام می یابد از انجام این عمل خودداری کنید . همچنین اگر مستعد تبخال هستید باید قبل از آغاز جلسات درمان مصرف دارو های ضد ویروسی مانند اسیکلوویر را آغاز کنید تا از تبخال زدن جلوگیری کنید.

 

هزینه میکرودرم آبریژن چقدر است ؟

هزینه ها در هر جلسه درمانی در کلینیک زیبای شهر آرا تهران کاملاً متفاوت است . این فرآیند با اهداف مختلف برای انواع پوست ها و به شکل های متفاوت ارائه می‌ شود.  بنابراین نمی ‌توان قیمت قطعی و ثابت اعلام کرد.‌ همچنین شما می توانید از تخفیفات ویژه و خاص کلینیک زیبایی شهر آرا تهران بهره مند شوید.‌ به طور کلی هزینه ها در این روش بر اساس نوع پوست ،میزان آسیب های پوستی،  تعداد جلسات، مهارت و تخصص پزشک ، نوع دستگاه میکرودرم و موقعیت جغرافیایی کلینیک محاسبه می شود . برای کسب اطلاعات بیشتر از هزینه ها و تخفیفات در کلینیک زیبایی شهر آرا تهران با کارشناسان با تجربه ما در تماس باشید.

میکرودرم آبریژن
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرارا – میکرودرم آبریژن

مراقبت های قبل از میکرودرم آبریژن :

همانطور که در بخش های قبل نیز ذکر کردیم این فرایند جزء روش های کم تهاجمی ایمنی است که قبل و بعد از آن لازم نیست که شما به مراقبت های دشوار و سخت بپردازید .‌ممکن است متخصصین در جلسه مشاوره در مورد مراقبت هایی که باید انجام دهید توضیحات کاملی برای شما ارائه دهند  مثلاً :

یک هفته قبل از آغاز جلسات درمان از برنزه کردن پوست خودداری کنید و در برابر نور خورشید قرار نگیرید . همچنین به سولاریوم نروید.

تا ۳ روز از مصرف محصولات لایه بردار مانند ماسک و اسکراب ها خودداری کنید.

قبل از آغاز جلسات درمان مایعات زیاد بنوشید تا پوست خود را هیدراته کنید.

از مصرف انواع دخانیات و مشروبات الکلی بپرهیزید.

از مصرف دارو های رقیق کننده خون و ضد التهابی خودداری کنید.

هنگام مراجعه به کلینیک آرایش نداشته باشید و همچنین از محصولات مراقبتی مانند لوسیون ها و نرم کننده ها استفاده نکنید.

در جلسه مشاوره اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید و یا دارو مصرف می کنید پزشک را در جریان قرار دهید.

اگر مستعد زخم های گوشتی و یا تبخال هستید پزشک خود را در جریان قرار دهید .

 

مراقبت های پس از میکرودرم آبریژن:

پس از پایان جلسات این فرایند زیبایی می‌ توانید فعالیت های روزانه خود را آغاز کنید.‌ متخصصین توصیه می کنند پوست خود را با کمک مرطوب کننده های مناسب و آب رسان ها مرطوب نگه دارید.

تا چند روز از محلول ها،  کرم ها و دارو های ضد جوش و آکنه استفاده نکنید.

هنگام خارج شدن از خانه حتما از کرم ضد آفتاب و کلاه نقاب دار استفاده کنید . زیرا پوست شما تا چند هفته نسبت به پرتو های نور خورشید بسیار حساس است و ممکن است تاثیرات مخربی بر پوست شما داشته باشد.

هنگام استراحت کمی زیر سر خود را بلند تر از بدن قرار دهید تا از ایجاد تورم و کبودی جلوگیری کنید.

برای کاهش التهاب و سوزش پوست از کمپرس سرد استفاده کنید .

مایعات زیاد بنوشید تا تاثیرات درمان را افزایش دهید.

 

اثرات و نتایج :

متاسفانه هیچ کدام از روش‌ هایی که در جهت جوان سازی پوست به صورت غیر تهاجمی ارائه می شود دائمی و همیشگی نیست زیرا هیچ کس روند های درمانی نمی تواند پیری پوست را متوقف کند و به مرور زمان پوست با کاهش کلاژن سفتی و انعطاف خود را از دست می دهد.  اگر چه برخی از روش ها مانند تزریق چربی می تواند نتایج ماندگار تری داشته باشد شما می توانید برای تزریق چربی به کلینیک زیبایی  شهر آرا تهران مراجعه کنید.

نتایج حاصل از فرایند میکرودرم‌ ابریژن موقتی می باشد و شما تا مدت ها در حدود ۳ تا ۶ ماه می‌ توانید زیبایی و شادابی پوست خود را احساس کنید.‌ حتی در برخی افراد این نتایج ماندگارتر می باشد.  با ترمیم و تمدید جلسات این فرایند می‌ توانید برای همیشه رطوبت پوست خود را حفظ کنید و در جهت پاکسازی پوست اقدام کنید.  استفاده از ضد آفتاب های مناسب و مرطوب کننده ها میزان ماندگاری نتایج این عمل را افزایش خواهد داد.‌ شما در طی جلسات میکرودرم شاهد تاثیرات درمان خواهید بود و به نتایج عالی و فوق العاده دست خواهید یافت.

 

دوره نقاهت پس از میکرودرم ابریژن چقدر است ؟

همانطور که می دانید فرایند میکرودرم روشی کاملا غیر تهاجمی و غیر جراحی  است و متقاضیان پس از پایان جلسه درمان می توانند بدون درنگ کلینیک را ترک کنند و به محل کار خود باز گرداندند. بنابراین نیاز به پشت سر گذاشتن دوره نقاهت و استراحت در منزل ندارند همچنین این عمل نیاز به مراقبت های سخت و دشوار نخواهد داشت.  استفاده از محصولات مناسب و سازگار پوست مانند ضد آفتاب ها،  پاک کننده ها و مرطوب کننده ها ، قرار ندادن پوست در برابر نور خورشید و آلودگی ‌های محیطی،  تغذیه مناسب و ورزش کردن می تواند روند پیری پوست شما را کنترل کند و شما تا مدت ها از نتایج بی نظیر این فرایند بهره مند شوید. با نوشیدن آب زیاد پوست خود را هیدراته کنید زیرا سبب افزایش خون رسانی و تامین مواد مغذی و مورد نیاز پوست خواهد شد.

 

تعداد جلسات میکرودرم‌ ابریژن چقدر است ؟

اکثر متقاضیان برای دست یافتن به نتایج مطلوب و مورد نظر خود باید چند جلسه در کلینیک حضور داشته باشند مخصوصاً برای جوان سازی پوست باید در حدود ۵ تا ۱۶ جلسه را پشت سر بگذارند .‌البته این جلسات تغییرات بی نظیری بر پوست ایجاد می کند و شما می توانید با مشاهده پوست خود در آینه لذت ببرید.‌ پس از پایان دوره درمان مشخص شده شاهد پوستی جوان ،شاداب و نرم خواهید بود فاصله بین جلسات به صورت هفتگی و ماهیانه برگزار می شود زیرا در این جلسات به بازسازی و ترمیم لایه سطحی پوست می پردازند و فاصله بین جلسات به سرعت التیام پوست بستگی دارد.‌ التیام پوست در حدود دو تا سه هفته زمان نیاز دارد در این شرایط جلسات دو هفته یکبار و یا به صورت ماهانه برگزار خواهد شد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرآرا
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرآرا

نتیجه گیری :

میکرودرم ابریژن یکی از بهترین راه کار های درمانی و زیبایی پوست می باشد که به صورت تخصصی در کلینیک های زیبایی انجام می شود . حتی در برخی در سالن های زیبایی این فرآیند قابل انجام است . اگر چه در صورتی که شما این فرایند را در آرایشگاه‌ ها انجام دهید و یا توسط دستگاه های خانگی به این عمل اقدام کنید نمی توانید تاثیراتی که در کلینیک ها حاصل می شود را تجربه کنید زیرا متخصصین نسبت به پوست شما شناخت کافی دارند و مراحل درمان کاملاً تخصصی و موثر خواهد شد و یا این که شما انتخاب درستی در این زمینه نداشته باشید و روش جوان سازی پوست با این دستگاه نتوانند مشکلات پوست شما را رفع کند در نتیجه هزینه و وقتی که در این دوره صرف کرده اید به هدر می رود بنابراین توصیه می‌ کنیم از انجام این فرایند در منزل و آرایشگاه ها خودداری کنید و زیبایی پوست خود را به دست متخصصین با تجربه و حرفه ای پوست  بسپارید.‌ متخصصین در طی جلسات در مورد عوارض جانبی این فرایند و همچنین روش های خانگی و آرایشگاهی توضیحاتی در اختیار شما قرار می دهند تا شما در این زمینه اطلاعات کافی حاصل کنید.‌ شما می توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی شهر آرا تهران به نتایج عالی دست یابید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد :

آشنایی با انواع روش های آبرسانی پوست

معرفی بهترین مرطوب کننده و آبرسان های پوست صورت

بهترین راهکار های از بین بردن جای جوش و درمان آکنه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرآرا تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191017839

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 21 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic_shahrara

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرآرا تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicshahrara.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicshahrara.ir/bs5u

لینک آپارات: https://aparat.com/v/wtcGp

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/uvUmAHgc

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک: https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب:

تلگرام:  https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

کلیپس رفع برجستگی گوش
تزریق ژل خط خنده بعد از چند روز اثر می کند؟
پاکسازی پوست
سکس تراپی برای رهایی از مشکلات جنسی
عمل ماموپلاستی چیست؟
قرص برای بزرگ کردن سینه

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران تهران کلینیک زیبایی شهر آرا
  • 09120043630-02191017839
  • info@clinicshahrara.ir