بهترین داروی مزوتراپی مو

بهترین داروی مزوتراپی مو

بهترین داروی مزوتراپی مو

تاریخچه مزوتراپی مو

اولین اشاره به مزوتراپی مو در متون پزشکی برای درمان ریزش مو، به قرن ۱۲ میلادی باز می‌گردد. پزشک فرانسوی به نام آمبروز پاره که طبیب دربار پادشاهی فرانسه بود، در مورد درمان ریزش مو این گونه می‌نویسد:

اگر ریزش مو ناشی از عدم تغذیه‌ی مناسب بود؛ باید توسط پارچه‌ای تمیز، برگ انجیر یا پیاز خام مالیده شود. سپس باید به محل دچار طاسی سوزن زد و رویش را با محلولی از عصاره‌ها مالید.

در سال ۱۹۵۲، پزشک فرانسوی دیگری به نام میچل پیستور برای اولین بار مزوتراپی را به شکل امروزی معرفی کرد. پیستور برای درمان بیماری آسم از تزریق وریدی داروی پروکائین استفاده می‌کرد. او بعد از مدتی مشاهده کرد که ریزش موی برخی از بیماران بهبود یافته است.

پس از آن پیستور در مورد تزریقات زیر جلدی پروکائین مطالعات زیادی انجام داد تا در نهایت در سال ۱۹۷۶، نام روش درمانی ابداعی خود را «مزوتراپی» گذاشت. روش ابداعی میچل پیستور در ۵۰ سال گذشته مورد اقبال بسیاری از پزشکان و متقاضیان روش‌های جوانسازی و زیباسازی پوست قرار گرفته‌ است.

ریزش مو یکی از شایع‌ترین مشکلات پوست و مو در دنیا است. دلایل این مشکل متنوع هستند. گاهی از مسائل ژنتیکی نشأت می‌گیرند و گاهی هم ناشی از بیماری‌ها و اختلالات مختلف‌اند. متاسفانه هنوز اطلاعات چندانی در مورد مکانیسم دقیق ریزش مو نداریم؛

برای همین دلیل داروهای موجود برای همه‌ی افراد موثر نیستند. درمان روتین ریزش مو استفاده از ماینوکسیدیل موضعی و داروی خوراکی فیناستراید است. این دو برای نیمی از مصرف‌کنندگان تا حد خوبی موثرند و در نیمی دیگر، تاثیر چندانی ندارند.

مزوتراپی مو یکی از روش‌های درمانی نسبتاً جدید (البته با بیشینه‌‌ای قدیمی) است که می‌تواند همراه با دیگر درمان‌های ریزش مو یا به تنهایی استفاده شده و تاثیرات بسیار خوبی داشته باشد. در این مقاله می‌خواهیم هر آنچه که لازم است در مورد مزوتراپی بدانید را بررسی کنیم.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرآرا
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرآرا

مزوتراپی چیست ؟

مزوتراپی به طیف وسیعی از درمان‌های تزریقی با حداقل تهاجم گفته می‌شود که کاربردهای بسیاری دارند. مثلاً مزوتراپی مو که در این مقاله می‌خواهیم راجع به آن صحبت کنیم، یکی از کاربردهای این روش درمانی است که باعث توقف ریزش مو و تحریک رشد موها می‌شود.

در مزوتراپی، ترکیبی از مواد مختلف تقویتی به درون پوست تزریق می‌شود. این مواد شامل عصاره‌های گیاهی، داروهای مختلف، ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها، فاکتورهای رشد و دیگر عواملی هستند که می‌توانند به درمان آلوپسی (ریزش مو یا طاسی) کمک کنند.

معنی عبارت «مزوتراپی»

به مزوتراپی مو در کشورهای خارجی «Mesohair» یا «Mesoplasty» هم گفته می‌شود. پس اگر این عبارات را شنیدید، بدانید که منظور همان مزوتراپی مو است. مزوتراپی از دو واژه‌ی «مزو» به معنی میانی و «تراپی» به معنی درمان تشکیل شده است.

منظور از «مزو» چیست؟

معنی اصلی واژه‌ی‌ «مزو» یا «Meso» به سلول‌های بنیادی دوران جنینی باز می‌گردد. زمانی که هنوز بدن انسان شکل نگرفته و جنین در حد چند هزار سلول است، سه لایه‌ی از سلول‌های بنیادی شکل می‌گیرند. اکتودرم، مزودرم و اندودرم نام این سه لایه است که هرکدام بعداً بخش‌های مختلف بدن را می‌سازند.

مثلاً در مورد پوست، سلول‌های بنیادی اکتودرمی، سطح بیرونی پوست (۵ لایه اول پوست) یا اپی‌درم را می‌سازند و سلول‌های بنیادی مزودرمی، درم یا لایه‌ی میانی پوست را تشکیل می‌دهند. پس در مزوتراپی، هدف ما تزریق دارو به لایه‌ی میانی پوست یا همان درم است که توسط سلول‌های بنیادی مزودرمی ساخته شده است.

مزوتراپی مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرارا-مزوتراپی مو

داروی مزوتراپی مو از چه ترکیباتی تهیه می‌شود؟

داروهایی که در روش درمانی مزوتراپی مو به کار می‌روند به دو دسته کلی داروهای خالص و داروهای از پیش مخلوط شده ( که آنها را با نام کوکتل نیز می‌شناسیم) تقسیم می‌شوند.

داروهای از پیش مخلوط شده بسته به هدف درمان و مورد مصرف، از ویتامین‌های مختلف، اسیدهای آمینه و املاح موردنیاز ساخته می‌شوند.

بهترین مارک داروی مزوتراپی مو

محصولات BCN Classics از بهترین مارک مزوتراپی مو

این محصولات در واقع  مواد تشکیل دهنده فعال خالص و در ضمن استریل (یعنی بدون هیچگونه مواد نگهدارنده یا افزودنی) هستند. به همین خاطر است که این دسته از محصولات دارای تحمل‌پذیری بالا محسوب می‌شوند

محصولات BCN کلاسیک از آمینواسیدها و بیوتین که هر دو از مواد مغذی به شمار می‌آیند، انواع ویتامین از جمله ویتامین سی و انواع مواد احیا کننده و بازسازی کننده تهیه ‌می‌شوند.

BCN Cocktails اسم آمپول مزوتراپی مو

کوکتل‌ها از ترکیب مواد مفیدی که برای رفع ریزش مو مناسب هستند تهیه می‌شوند و از بهترین انواع داروهای مزوتراپی مو به شمار می‌آیند.

این کوکتل‌ها می‌توانند هم به تنهایی در درمان ریزش مو به کار روند و هم می‌توانند با سایر محصولات BCN کلاسیک و BCN کوکتل مورد استفاده قرار گیرند. این کوکتل‌ها در آمپول‌های ۱۰ میلی لیتری عرضه می‌شوند و ترکیب آنها با مواد دیگر فعال بسیار راحت است.

BCN Advanced از بهترین مارک مزوتراپی مو

این دسته از محصولات که با نام BCN پیشرفته نیز شناخته می‌شوند از پپتیدهای نسل جدید به دست می‌آیند و نتایج فوق‌العاده‌ای را بعد از دوره درمان رقم می‌زنند. پپتیدهای نسل جدید به خوبی با کلاژن، اسید هیالورونیک، ویتامین‌ها و سایر مواد فعال عمل می‌کنند و موجب تقویت ریشه مو و کاهش ریزش مو می‌شوند..

محصولاتی که در این دسته قرار می‌گیرند و از نوع کلاسیک شمرده می‌شوند هم به صورت مستقل و به تنهایی در مزوتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرند و هم به صورت ترکیبی با سایر محصولات BCN کلاسیک و BCN کوکتل به کار می‌روند. تشخیص اینکه کدام محصول برای شما مناسب است، به عهده پزشک متخصص شما است.

مواد مورد استفاده در کوکتل مزوتراپی مو چیست؟

با اینکه کیفیت مواد مزوتراپی و قیمت آنها متفاوت است اما برخی از مواد در همه آنها یکسان است. درصد استفاده از هر ماده، روش ساخت و … باعث برتری یک برند نسب به دیگری می‌شود و یک برند با بهترین محلول مزوتراپی مو طرفداران زیادی پیدا می‌کند.  به طور کلی در بهترین محلول مزوتراپی مو مواد زیر وجود دارد:

بیوتین برای تقویت پوست سر با افزایش خون رسانی و مقابله با خشکی موها

ویتامین B5 جهت جلوگیری از ریزش مو

گلوکونات آهن برای افزایش خون رسانی و کنترل هورمون ریزش مو

فیناستراید برای کنترل هورمون‌های ریزش مو بخصوص ریزش مو با الگوی مردانه

تارین جهت بازسازی پوست سر و جلوگیری از ریزش موها

پروکائین و استیل هگزاپپتاید-۳ جهت افزایش خون رسانی و تقویت ریشه موها

مراحل انجام مزوتراپی در کلینیک  زیبایی شهر آرا هر آمپول ترکیبی از چندین ماده مفید مانند مواد معدنی، ویتامین ها و سایر عناصر مفید است که متخصص آن را به صورت جداگانه برای هر بیمار انتخاب می‌کند. مراحل این متد عبارت هستند از:

  1. در ابتدای هر جلسه، پوست سر با داروی بی‌حسی موضعی، پوشش داده می‌شود.
  2. پزشک داروهای مد نظر خود را داخل یک سرنگ با سوزن نازک می‌ریزد؛ این سوزن ممکن است به یک اسلحه مکانیکی متصل شود تا تزریقهای زیادی را پشت سر هم انجام دهد.
  3. بسته به شرایط درمان، سرنگ تا عمق 1 الی 4 میلی متر در پوست فرو خواهد رفت.
  4. در نهایت پس از پایان تزریق، در صورت خروج قطره‌های خون، محل تحت درمان با پنبه استریل می‌شود.

مزایای مزوتراپی

مزوتراپی شیوه ای کم خطر و کم تهاجم است، که می توان با ترریق داروهایی موثر میزان سوخت و ساز بدن را افزایش داد، و توسط آن به صورت طبیعی چربی های بدن را از بین برد؛ این روش درمانی جدید دارای مزایای بسیاری است که در ادامه سایر مزایای آن را برای آگاهی و اطلاع بیشتر شما بیان خواهیم کرد.

♦ جلوگیری از افتادگی پوست: گاهی ممکن است به هر دلیلی افتادگی پوست را تجربه کنید، در این زمان بهترین راه درمان مزوتراپی خواهد بود.

♦جلوگیری از ریزش مو: اگر از ریزش مو رنج می برید تنها راه درمانی قطعی برای این عارضه مزوتراپی خواهد بود.

♦رفع چین و‌ چروک پوست: با توجه به داروهای تزریق شده در مزوتراپی، خاصیت ارتجاعی و انعطاف پوست کاهش می یابد و همچنین بافت های فرسوده نیز از بین می روند، بنابراین چین و چروک ها از بین خواهند رفت و پوست صورت از حالت خستگی و پژمردگی تغییر خواهد یافت.

♦ رفع خطوط بدن: برخی افراد به دلیل چاقی و لاغری های پی در پی باعث ایجاد خطوط بزرگ و کوچکی در نقاط مختلف بدن خود شده اند، رفع این خطوط در گذشته غیر ممکن بود، اما امروزه مزوتراپی این عارضه را به صورت قطعی و با شیوه های درمانی موثر رفع خواهد کرد.

♦ رفع چربی های اضافی بدن: از مزوتراپی برای رفع چربی های اضافی بدن، در قسمت های ران و باسن نیز استفاده می شود. برخی افراد با توزیع نابرابر چربی در بدن خود مواجه هستند، که باعث ایجاد اندامی زشت و ناخوشایند شده است.

عواملی همچون: رژیم غذایی، هورمون ها، وراثت و… در ایجاد این عارضه دخیل هستند، و باعث می شوند سلول های لایه های چربی تا سه برابر خود رشد داشته باشند، در حال حاضر بهترین راه درمان برای از بین بردن این چربی ها مزوتراپی است.

برای درمانی ایمن و بی خطر توصیه می کنیم که به پزشکی متبحر و با مهارت بالا در کلینیک زیبایی شهرآرا مراجعه کنید، تا علاوه بر اینکه بتوانید خطرات ناشی از مزوتراپی را کاهش دهید، نتیجه حاصل از آن را نیز مطلوب سازید.

عوارض مزوتراپی

از آنجایی که مزوتراپی روش درمانی با حداقل ریسک و کم خطر است، اما این روش همانند سایر تکنیک های درمانی بی عارضه نیست، از این رو بهتر است قبل از تصمیم به انجام مزوتراپی با عوارض جانبی و خطرات پس از انجام این روش آشنایی داشته باشید.

♦ایجاد خارش های موقت در محل تزریق.

♦امکان بروز عفونت های باکتریایی.

♦ایجاد حساسیت ها.

♦سردرد های مزمن.

♦ایجاد کبودی ها و متورم شدن پوست صورت.

♦امکان انتقال بیماری های عفونی و پوستی از طریق ابزار و وسایل مورد استفاده قرار داده شده.

♦خونریزی، کبودی و خارش از دیگر عوارض مزوتراپی هستند.

♦وجود جوش و آکنه در پوست.

♦لاغری صورت.

در مورد مزوتراپی مو تا کنون شاهد عوارض عمومی یا سیستمیک و آسیب خفیف یا حاد در کلینیک زیبایی شهرآرا نبوده ایم. به طور کلی مزوتراپی مو یکی از موثرترین و ایمن‌ترین روش‌های درمان ریزش مو است

کاربرد مزوتراپی

در حقیقت مزوتراپی روشی است که در آن ویتامین ها و هورمون ها به جهت جوانسازی پوست، و از بین رفتن چربی های اضافی مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب دارو و ویتامین ها برای تزریق با توجه به نیاز ها و‌ اهداف مورد نظر فرد انجام می شود.

افرادی که قصد جوانسازی پوست و رفع چین و چروک های خود را دارند می توانند با انجام مزوتراپی شاهد اثر بخشی سریع این مشکلات باشند، و به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنند. به طور کلی مزوتراپی برای رفع لکه های پوست و چین و چروک های آن کاربرد دارد، و باعث درخشندگی و شفافیت صورت خواهد شد.

همچنین از دیگر کاربرد های مزوتراپی رفع جای زخم و جوش جوش است، در این روش از اسید هالورونیک حجم محل سوراخ شده و یا فرو رفته پوست به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند، تا جایی که با بافت های اطراف هم سطح شود.

پس از آن از پروتئین ها و ترمیم کننده ها در قسمت مورد نظر تزریق می شود، بدین ترتیب بافت اسکار به صورت موثر ترمیم می شود و بهبود خواهد یافت. مزوتراپی در کاهش تولید چربی ها نیز نقش موثری دارد، و باعث از بین رفتن آکنه های موجود در پوست نیز خواهد شد.

برای از بین بردن سلولیت و چاقی موضعیِ اندام‌های مختلف: کاهش وزن به روش مزوتراپی در صورتی امکان پذیر است که شاخص توده‌ی بدنی (BMI) بیمار زیر ۳۰ باشد تا بتواند از این روش برای رفع چاقی موضعی استفاده کند.

چنانچه این عدد زیر ۲۵ باشد، یعنی فرد وزن طبیعی دارد و نیازی به رژیم غذایی ندارد. اگر این عدد بین ۲۵ و ۳۰ باشد بیمار باید در کنار رژیم غذایی از روش مزوتراپی می تواند استفاده کند. در این روش به بافت هدف که سلول‌های حاوی چربی در زیر پوست هستند دارو تزریق می‌شود.

در نتیجه‌ی آن سلول‌های چربی شکسته و آزاد می‌شوند و در نهایت از بین می‌روند. بعد از این پروسه، سلول‌‌های مرده وارد جریان خون شده و از طریق روده و کلیه از بدن دفع می‌شوند.

مزوتراپی بازوها

یکی از مناطق بدن که در برخی از افراد با رژیم های سنگین لاغری نیز چربی خود را از دست نمی دهند بازوها هستند . لذا این افراد به راحتی می توانند با استفاده از درمان مزوتراپی لاغری تمامی چربی های اضافی بازوهای خود را از بین ببرد . بدون اینکه نیاز به عمل جراحی زیبایی داشته باشد.

مزوتراپی چانه وغبغب

داشتن بدنی با فرم عالی و بدون چربی هم با وجود غبغب ظاهر شما را چاق نشان می دهد. یکی از ناحیه های بدن که چربی آن در مقابل هر نوع رژیم غذایی و ورزش مقاومت سختی می کند , چربی های زیر چانه ( غبغب ) است .

مزوتراپی که به صورت تزریق انجام می شود می تواند روشی مناسب و بدون خطر و درد چربی های این ناحیه را از بین ببرد و این ناحیه از صورت شما را خوش فرم و خوش تراش تر جلوه دهد.

مزوتراپی لاغری شکم

نمی توان انکار کرد که با گرفتن رژیم لاغری و نیز ورزش می توان از شر چربی های ناحیه شکم خلاص شد ولی در برخی از افراد این امکان وجود ندارد و یا توانایی گرفتن رژیم غذایی و یا ورزش کردن را ندارند.

برای از بین بردن چربی های اضافی و تراش دادن ران ها می باشد. با تزریق در زیر پوست محلول به صورت کامل موجب شکستن سلولهای چربی در ناحیه تزریق می شود و به صورت طبیعی چربی های و ضایعات اضافی را از بدن خارج می کند.

درمان سلولیت با مزوتراپی

همانطور که گفتیم سلولیت حاصل تجمع چربی های اضافی در زیر پوست است که موجب ایجاد ناهمواری شدیدی بر روی پوست می شود که شبیه به پوست پرتقال می شود .

مهمترین نواحی که سلولیت در آنها بیشتر به چشم می خورد ناحیه باسن و پاها می باشد. با تزریق در ناحیه تحت درمان پوست آن ناحیه سفت شده و کشیده می شود و به طور کاملا محسوس ظاهر سلولیت بهبود می یابد.

. برای درمان ریزش مو

طبق بررسی های پزشکان متخصص، نتیجه مزوتراپی در افراد مختلف متفاوت است. به طور مثال درمان کم‌ پشتی، ریزش مو سکه‌ای و آلوپسی ژنتیکی، ریزش های موضعی از طریق روش مزوتراپی برای عده ای با نتایج مثبت همراه است و برای عده ای دیگر نتیجه‌ای ندارد. علل عمده‌ی ریزش مو در افراد مختلف مواد زیر است

کمبود مواد مغذی مناسب

کاهش جریان خون به پوست سر

عدم تعادل هورمونی در اطراف فولیکول‌های مو

تولید بیش‌ازحد هورمون آندروژن

برای درمان کم‌پشتی و ریزش مو از طریق روش درمانی مزوتراپی، محلول مزوتراپی که حاوی ترکیبات خاص حاوی مواد شیمیایی، مواد معدنی، آمینو اسیدها، ویتامین‌ها، اسیدنوکلئیک‌ها و کوآنزیم‌هاست، با دز و درصد خاص که متناسب با نیازها بیمار تنظیم شده، به پوست سر تزریق می‌شود.

این روش درمانی به‌تدریج سطح هورمون‌ها را متعادل می‌سازد. که همین مسئله موجب تقویت و رشد موهای جدید، سالم، ضخیم‌تر و قوی‌تر خواهد گشت

مزوتراپی روشی برای تسکین درد

مزوتراپی روشی جدید اما مؤثر برای کاهش و تسکین دردهایی همچون:

درد کمر و درد گرد درد ناشی از آسیب‌های ورزشی

میگرن های شدید

تسکین دردهای عضلانی و اسکلتی

بیماری‌های دستگاه عصبی

بیماری‌های روماتیسمی

بیماری‌های عفونی

بیماری‌های مختلف پوستی

بیماری‌های عروقی

درد ناشی از ترک دخانیات

ترک سیگار و تقویت سیستم ایمنی بدن

مزوتراپی برای بررفع افتادگی پلک

افتادگی پلک می تواند دلایل مادرزادی داشته باشد و یا با بالا رفتن سن در افراد ظاهر گردد. در گذشته درمان افتادگی پلک از طریق عمل جراحی یا لیزر انجام می گرفت اما امروزه پزشکان از روش مزوتراپی برای درمان یا حتی پیشگیری از افتادگی پلک در اثر بالا رفتن سن استفاده می‌کنند.

در این روش پزشک با تزریق مواد مزوتراپی به ناحیه‌ی گیجگاه و زیر ابرو این نقص را برطرف می‌کند.

داشتن پوستی جوان و زیبا

کاهش وزن ناگهانی، عوامل ژنتیکی، بالا رفتن سن، قرار گرفتن در معرض پرتوهای خورشید، استرس زیاد و تغذیه نادرست ازجمله عوامل مؤثر در افتادگی و شل شدن پوست هستند. البته روش‌های مختلفی برای جوان‌سازی پوست وجود دارند که می توان به تزریق ژل و بوتاکس و فیلر ،تزریق چربی و عمل جراحی برای لیفت صورت اشاره کرد.

امروزه مزوتراپی از جمله روش‌های مؤثر و شایع برای درمان افتادگی و شل شدن پوست و داشتن پوستی جوان و شاداب می باشد. در این روش با استفاده از سوزن‌های بسیار باریک و ظریف، مقادیر بسیار کمی هیالورونیک‌اسید، ویتامین، مواد معدنی یا سایر عناصر فعال، در اطراف نواحی موردنظر پوست صورت تزریق می‌ گردد.

راه درمان پف زیر چشم، تیرگی دور چشم و غبغب گلو

یکی دیگر از کاربردهای مؤثر روش مزوتراپی، کمک به رفع پف زیر‌ چشم و غبغب است. در این روش از سوزنی بسیار ظریف که تا عمق ۲ تا ۴ میلی‌متری پوست نفوذ می‌کند، استفاده می‌کنند.

معمولا پف زیر‌ چشم و غبغب در ۴ یا ۵ جلسه رفع خواهد شد. با بالا رفتن سن یا مواردی همچون تغییرات هورمونی در دوران بارداری و شیردهی،مشکلات ژنتیکی، کم‌خوابی یا بی‌خوابی، مصرف دخانیات، گردش خون نامناسب و رژیم‌های سخت و غیر‌اصولی دور چشم‌ها تیره می‌شود. در روش مزوتراپی با تزریق مواد به پلک و اطراف چشم با سوزن‌های بسیار نازک تیرگی دور چشم رفع می‌شود

برای کسب اطلاعت بیشتر با مشاورین ما در کلینیک زیبایی شهر آرا تهران  تماس حاصل فرمایید.

مزوتراپی مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرارا-مزوتراپی مو

چه کسانی می‌توانند از مزوتراپی استفاده کنند؟

این روش بیشتر برای کسانی که دچار ریزش مو شده‌اند و یا کیفیت موهایشان کم شده است مناسب است و می‌توان آن را به عنوان یک روش پیشگیری مناسب معرفی کرد. مزوتراپی علاوه بر افزایش رشد موها، فولیکول‌های مویی که در فاز استراحت قرار دارند را نیز فعال می‌کند.

کاندیدای مناسب برای مزوتراپی چه کسانی نیستند؟

در این مطلب قصد داریم مواردی که باعث می شود برخی افراد نتوانند کاندیدای مناسبی برای مزوتراپی باشند را برای اطلاع بیشتر شما و تصمیم گیری بهتر شما قبل از اقدام به این تکنیک درمانی شرح دهیم.

♦معمولا افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند و این بیماری باعث شده است که دچار ریزش مو شوند نمی تواند مزوتراپی مو انجام دهند.

♦افرادی که دارای بیماری های زمینه ای همچون دیابت، هموفیلی، فشار خون، ایدز، هپاتیت و… می باشند.

♦افرادی که دارای حجم گسترده ای از طاسی سر هستند، نمی توانند نتیجه مطلوبی از مزوتراپی دریافت کنند.

♦خانم های بالای ۶۰ سال و آقایان بالای ۴۰ سال بهتر است برای مزوتراپی مو اقدام نکنند، زیرا نتیجه مطلوبی حاصل نخواهند کرد.

♦مزوتراپی برای خانم های باردار و یا شیرده ممنوع می باشد.

♦افرادی که به دلیل وراثت دارای موهای بی کیفیت و بسیار نازک هستند.

♦افرادی که به داروها حساسیت و یا آلرژی دارند.

♦کسانی که از داروهای ضد انعقاد برای بیماری های خود استفاده می کنند.

♦افرادی که بیماری های زمینه ای مثل بیماری های قلبی و عروقی دارند.

مراقبت های قبل از مزوتراپی

بهتر است قبل از به کار گیری این روش درمانی برای افزایش زیبایی، مراقبت هایی را به جهت جلوگیری از بروز عارضه های پس از آن انجام دهید، در ادامه این مراقبت ها را برای شما شرح خواهیم داد.

♦بهتر است چند روز قبل از انجام مزوتراپی از مصرف آسپرین و داروهای ضد التهابی جلوگیری کنید، مصرف این داروها قبل از انجام روش مزوتراپی باعث خونریزی و ایجاد کبودی ها پس از درمان خواهد شد.

♦دو روز قبل از انجام این تزریق از مصرف هرگونه نوشیدنی الکلی خودداری نمایید.

♦توصیه می شود یک ماه قبل از مزوتراپی از انجام لایه برداری های پوستی خودداری نمایید.

♦بهتر است یک هفته قبل از مصرف محصولات مراقبت از پوستی جلوگیری کنید.

♦قبل از درمان مزوتراپی بهتر است از هیچ گونه مواد شیمیایی در محل مورد نظر استفاده نشود.

♦خوب است که قبل از انجام این روش درمانی برای تقویت و آماده کردن پوست به سونای آب گرم بروید.

مراقبت های پس از مزوتراپی

از آنجایی که مزوتراپی به نسبت سایر روش های درمان زیبایی پر دردسر نیست، اما بهتر است که مراقبت های ویژه ای برای رسیده به نتیجه ای ایده ال صورت بگیرد، در ادامه شما را با نکات مراقبتی پس از درمان مزوتراپی آشنا خواهیم کرد.

♦پس از مزوتراپی برای کاهش التهابات و کبودی ها می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید، معمولا پزشک توصیه می کند تا دو روز اول به صورت مداوم از کمپرس یخ استفاده نمایید.

♦تا ۴ ساعت پس از مزوتراپی از شستوی محل تزریق شده خودداری کنید.

♦توصیه می شود برای رفع کبودی ها و جلوگیری از بروز آن ها از ژل آرنیکا استفاده کنید.

♦بهتر است پس از یک روز از گذشت عمل تزریق به سراغ استخر و سونا و حتی حمام نیز نروید.

♦معمولا پس از مزوتراپی پوست به شدت حساس خواهد شد، بنابراین بهتر است در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

♦از نکات مراقبتی که باعث افزایش اثر بخشی این تکنیک درمانی می شود، پیاده روی روزانه است، پیاده روی گردش خون را افزایش می دهد و نتیجه درمان را مطلوب می سازد.

♦در صورت بروز التهاب و قرمزی در قسمت های تزریق شده از کمپرس آب گرم استفاده کنید.

♦مصرف رژیم غذایی مناسب می تواند تا اندازه زیادی به نتیجه این درمان تاثیر بگذارد، بنابراین توصیه می شود که مواد غذایی با پرتئین بالا تا دو روز بعد از مزوتراپی به صورت مرتب مصرف شود.

♦نکته مراقبتی دیگری که می توان گفت ماساژ قسمت تزریق شده تا دو روز پس از تزریق است.

مزوتراپی بدون سوزن

شکل جدیدی از مزوتراپی برای افرادی که نسبت به استفاده از سوزن منفی دارند ، پیشنهاد شده است.

با استفاده از فناوری اولتراسوند (فراصوت) با فرکانس بالا(20-100 مگاهرتز) ، به طور کاملاً غیر تهاجمی و بدون درد برای افراد حساس در مقایسه با راه حل سنتی مزوتراپی، مواد مؤثر به پوست منتقل می شود.

دستگاه اولتراسونیک بدون نیاز به سوزن موجب نفوذ مواد مغذی به غشای سلولی می شود و سلول می تواند مواد مغذی موجود در محلول را جذب کند.

مزوتراپی مو در کنار اولتراسوند؛ یک درمان یونیک

یک ترکیب منحصر به فرد درمانی ماساژ اولتراسوند  قبل از شروع درمان مزوتراپی مو و بعد از درمان است. ماساژ اولتراسوند با استفاده از دستگاه اولتراسوند با دامنه مگا هرتز 1-10 مگاهرتز انجام می شود و دامنه ایده آل آن 1-3 مگاهرتز است.

ماساژ در محدوده درمانی از 1 تا 15 دقیقه (زمان ایده آل 3 تا 7 دقیقه) انجام خواهد شد. این روش درمانی قبل و بعد از هر جلسه تزریق در منطقه مورد درمان انجام می شود.

هنگامی که از اولتراسوند استفاده میشود بافت نسبت به درمان پذیرنده تر شده و هنگامی که از اولتراسوند بعد از درمان استفاده می شود ، با اطمینان بالا محلول به طور مساوی توزیع می شود. همچنین ورم بعد از درمان را کاهش می دهد و بیمار احساس راحتی بیشتری می کند.

ترکیب مزو تراپی مو با درمانهای دیگر ریزش مو

مزوتراپی مکمل موفقی برای سایر درمانهای موضعی و دهانی و بدون عوارض جانبی  است. همچنین ترکیب این درمان با سم بوتیلینوم کمک بزرگی به درمان موفقیت آمیز آلوپسی است.

مزوتراپی بعد از کاشت مو

درمان مزوتراپی مو پس از کاشت مو توصیه می شود چراکه چسبندگی موهای پیوندی را مطمئن تر میکند و از موهای سالم محافظت می کند. مزودرمانی معمولاً 6 ماه بعد از کاشت مو انجام می شود و در واقع با مراقبت و تقویت موهای جدید از ریزش مو در آینده پیشگیری می کند.

روغن های اساسی همزمان با مزوتراپی مو

در سال های اخیر، علاقه مندان به زیبایی همه روزه  بیشتر و بیشتر به دنبال راه حل های طبیعی در کنار درمان های نوین برای سلامت مو هستند.

یکی از راه های افزایش کارآیی مزوتراپی افزودن روغنهای اساسی است. این موارد معمولاً حداقل 8 ساعت بعد از درمان استفاده می شوند و می توانند با نفوذ به پوست نفوذ به طور کامل به فولیکول های مو برسند. برخی از روغن های توصیه شده عبارتند از:

روغن دانه کدو تنبل

روغن دانه کدو تنبل (PSO) از پوسته های دانه کدو تنبل گرفته می شود و منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب است که هر دو یرای سلامت پوست و مو ضروری اند.

از خواص درمانی ان میتوان به خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی آن اشاره کرد که احتمال بروز عفونت های قارچی و باکتریای را کاهش می دهد. به همین دلیل این روغن درمان مؤثری برای شوره سر است.

روغن دانه کدو تنبل ثابت شده است که روند ریزش مو را معکوس می کند. به این منبع مراجعه کنید.

یک مطالعه در سال 2014 بر روی 76 مرد انجام شده و تأثیر PSO را طی یک دوره 24 هفته ای مورد بررسی قرار داده است این درمان نسبت به دارو درمانی ریزش مو را به طرز چشمگیری کاهش دادهاما تاثیر چندانی بر ضخامت موها نداشته است.

می توان آن را مستقیماً روی پوست سر مالید ، یا بصورت مکمل خوراکی استفاده کرد.

روغن منیزیم

اول از همه اینکه روغن منیزیم یک روغن اساسی نیست و یک محلول کنسانتره  نمک کلرید منیزیم است. این محلول یا روغن کنسانتره مستقیم بر روی پوست اعمال شود.

مولکولهای منیزیم می توانند ازین طریق به سرعت جذب پوست شوند. به این روش جذب منیزیم جذب ترانس درمال گفته می شود.

مکانیسم اثر منیزیم

منیزیم به جلوگیری از ایجاد کلسیم در پوست سر شما کمک می کند. هنگامی که کلسیم فولیکول های مو را فرا میگیرد  پوست سر خشک و پوسته پوسته می شود و می تواند باعث ریزش مو شود.

منیزیم، کلسیم را خنثی کرده و گردش خون را افزایش میدهد. گردش خون بهتر یعنی سایر مواد مغذی از رژیم غذایی به فولیکول های مو می رسند.

منیزیم همچنین به سنتز پروتئین کمک می کند. از آنجا که فولیکول های مو تقریباً به طور کامل از پروتئین ساخته شده اند، سنتز بهتر پروتئین به معنای موهای سالم تر است. همچنین  سنتز پروتئین کمک به تولید ملانین می کند ، که به جلوگیری از سفیدی زودرس مو کمک می کند.

از روغن منیزیم به طور مستقیم بر روی پوست سر اسپری کنید و آنرا ماساژ دهید. هرچند روغن منیزیم بی خطر است ، اما بهتر است تا بیش از 30 دقیقه روی پوست سر نماند. نمک موجود در روغن منیزیم اگر بیش از حد روی سر باقی بماند میباعث دهیدراته شدن پوست می شود.

روغن کرچک

روغن کرچک  به عنوان یک داروی قدیمی که از دیر بازدر طب سنتی مورد استفاده قرار می گرفته ، که از لوبیای کرچک (Ricinus communis) گرفته شده است.

این روغن سرشار از اسید ricinoleic است – نوعی اسید چرب که برای مبارزه با التهاب یافت می شود. روغن کرچک پوست سر را مرطوب می کند ، و شوره سر را برطرف می کند و موهای شما را صاف و براق می کند.

اگر مستقیما به پوست سر بمالید، باعث تقویت سلامت فولیکول های مو و به نوبه خود باعث رشد مو و همچنین جلوگیری از ریزش مو می شود.

حتی بنا بر ادعای برخی افراد استفاده ماهانه از روغن می تواند رشد مو را تا پنج برابر میزان معمول افزایش دهد.

استفاده از روغن کرچک میتواند به عنوان بخشی از روتین روزانه مراقبت از موی شما باشد و یا 8 ساعت پس از انجام مداخله مزوتراپی انجام شود.

روغن رزماری باری رسان به مزوتراپی مو

روغن رزماری باعث افزایش رشد مو ، و تقویت گردش خون می شود. در نتیجه ، می تواند مانع از بین رفتن فولیکول های مو ناشی از عدم تغذیه از طریق خون شود و در نتیجه از ریزش مو جلوگیری می کند.

از مزایای سلامتی روغن رزماری گفته می شود:

خواص ضد التهابی دارند

گردش خون را بهبود بخشد

اسید کارنوسیک موجود در گیاه رشد عصب را بهبود می بخشد. این توانایی باعث تقویت اعصاب در پوست سر نیز می شود و به نوبه خود ریزش مو را کاهش می دهد.

درمان شوره سر

جلوگیری از خشکی یا خارش پوست سر

علم و تجربه شخصی در كنار هم نشان می دهند كه روغن رزماری از ریزش مو محافظت می كند ، به ویژه ریزش مربوط به طاسی الگوی مردانه یا زنانه. حتی ممکن است برای آلوپسی نیز موثر باشد.

استفاده از روغن رزماری هم مانند روغن های قبلی با ماساژ سر و یا ریختن اسانس آن در شامپو و یا 8 ساعت بعد از مزو درمانی است.

شما میتوانید با کلیک بر روی ایکون اینستاگرام سمت چپ همین صفحه وارد صفحه اینستاگرام کلینیک   زیبایی  شهرآرا شده و نتایج بینظیر انواع مزوتراپی های انجام شده را مشاهده کنید و بطور مستقیم سوالات خود را با پزشک در میان بگذارید.

اثرات و نتایج مزو تراپی مو در کلینیک  زیبایی  شهرآرا

بهبود خونرسانی : در فرمول بسیاری از محلول‌های مزوتراپی، داروهای اتساع دهنده‌ی عروق وجود دارد که موجب افزایش گردش خون بافتی می‌شود.

غذارسانی به بافت پوست و فولیکول‌ها : در ترکیب داروی تزریقی مزوتراپی از انواع ویتامین‌ها، آمینواسیدها و مواد معدنی استفاده می‌شود.

جلوگیری از فرآیند تحلیل رفتن فولیکول‌ها : باعث افزایش قدرت و بهبود حالت موها می‌شود.

تنظیم ترشح چربی پوست : داروهای به کار رفته در مزوتراپی ترشح غدد سباسه را کنترل می‌کنند.

بهبود اثرات سایر روش‌های درمانی : از مزوتراپی می‌توان به عنوان روش درمانی مکمل برای درمان‌های ریزش مو، تزریقات استروئیدها، مراقبت‌های عمومی مو و … استفاده کرد.

مفید برای بهبود نتایج کاشت مو : از مزوتراپی برای کاشت مو می‌توان در سه حالت استفاده کرد:

قبل از کاشت : برای بهبود خونرسانی به پوست سر،

بلافاصله بعد از کاشت : برای درمان ادم یا ورم،

مدتی بعد از کاشت : برای التیام بهتر زخم‌ها و همچنین تقویت گرافت‌ها

تعداد جلسات مزوتراپی مو

تعداد جلسات و برنامه‌ی درمانی کاملاً به شرایط شما بستگی دارد. تعداد جلسات بین ۸ تا ۱۵ جلسه متغیر است.

مثلاً یکی از برنامه‌های درمانی به این صورت است که یک بار در هفته برای ۱ ماه، سپس ۲ هفته یکبار برای یک ماه دیگر و در نهایت ماهی یکبار در ۲ ماه بعدی مزوتراپی می‌شوید. در این حالت به طور کلی ۸ جلسه‌ی درمانی دریافت می‌کنید.

هزینه مزوتراپی در کلینیک زیبایی  شهرآرا

در حقیقت امروزه همه افراد به دنبال زیبایی و جوانسازی پوست و چهره خود هستند، از این رو این موضوع باعث پیدایش روش های درمانی متعددی در زمبنه پزشکی و زیبایی شده است.

یکی از این روش ها مزوتراپی است، اما معمولا افراد قبل از اقدام برای به کار گیری این روش خواهان آن هستند که از هزینه ها و شرایط قیمتی آن اطلاع پیدا کنند، در این مطلب قصد داریم عوامل موثر بر تعیین قیمت مزوتراپی و هزینه تقریبی آن را برای شما بیان کنیم.

به طور کلی هزینه نهایی مزوتراپی بسته به جلسات مورد نیاز برای مراجعه به پزشک و انجام تزریقات تعیین می شود، گاهی پزشک بنا بر گستردگی ناحیه مورد نظر برای تزریق تشخیص خواهد داد که به تعدات جلسات بیشتری برای انجام تزریق نیاز دارید این موضوع باعث افزایش هزینه های شما خواهد شد.

از دیگر عواملی که بر هزینه نهایی مزوتراپی تاثیر گذار است، انتخاب کلینیک موردنظر است، معمولا هر کلینیک با توجه به امکانات و تجهیزات خود قیمتی را برای انجام مزوتراپی تعیین خواهد کرد، از این رو هر اندازه کلینیک موردنظر شما پیشرفتع تر باشد، قیمت انجام روش های درمانی زیبایی نیز افرایش خواهد داشت.

اگر شما می خواهید از هزینه ها و تخفیفات کلینیک زیبایی شهر آرا تهران مطلع شوید می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در تماس باشید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

افزایش تراکم یا پرپشت شدن موی سر با روش های مدرن و خانگی

بانک مو و گرافت مو چیست؟

درمان ریزش مو در دوران شیردهی

نتایج مزوتراپی

در ۹۰ درصد از مراجعین بعد از ۴ جلسه‌ی درمانی ریزش مو متوقف می‌شود. اگر به خاطر بیاورید گفتیم که فیناستراید و ماینوکسیدیل تنها در نیمی از مصرف کنندگان باعث قطع ریزش مو می‌شوند.

بعد از ۳ جلسه شاهد کاهش ترشح چربی اضافه در پوست سر هستیم. به این ترتیب نیاز کمتری به شامپو کردن سر خود خواهید داشت.

بعد از ۳ ماه شاهد رشد دوباره‌ی موهای خود خواهید شد.

معمولاً مزوتراپی برای مراجعین جوان‌تر، موثرتر است.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرآرا
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرآرا

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرآرا تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191017839

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 21 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic_shahrara

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرآرا تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicshahrara.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://clinicshahrara.ir/uxbh

لینک آپارات:

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/iGnSSeZJ

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک: https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب:https://www.youtube.com

تلگرام:  https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

کلیپس رفع برجستگی گوش
تزریق ژل خط خنده بعد از چند روز اثر می کند؟
پاکسازی پوست
سکس تراپی برای رهایی از مشکلات جنسی
عمل ماموپلاستی چیست؟
قرص برای بزرگ کردن سینه

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران تهران کلینیک زیبایی شهر آرا
  • 09120043630-02191017839
  • info@clinicshahrara.ir