افزایش تراکم یا پرپشت شدن موی سر با روش های مدرن و خانگی

افزایش تراکم یا پرپشت شدن موی سر با روش های مدرن و خانگی

افزایش تراکم یا پرپشت شدن موی سر با روش های مدرن و خانگی :

ریزش مو یکی از شایع ترین مشکلاتی است که همه مردم در سر تا سر دنیا و حتی در طول تاریخ با آن مواجه بوده اند. این مشکل فقط مخصوص آقایان نیست بلکه خانم‌ ها نیز از این مشکل رنج می برند.  در برخی مواقع ریزش مو ها به قدری شدید است که به طاسی کامل منجر می شود اما در برخی افراد نیز به تدریج اتفاق می افتد و هیچگاه طاسی کامل تجربه نخواهد شد.  ولی برای افراد زیادی طاسی کامل و جزئی بسیار آزاردهنده است و از نظر فشار روانی و ناراحتی فرق چندانی ندارد.  همانطور که ریزش مو تدریجی و یا سریع به یک اندازه سبب نگرانی خواهد شد در طی این مطلب ما قصد داریم راه های مناسبی را برای تراکم یا پرپشت شدن موی سر به شما معرفی کنیم و ببینیم که در طول تاریخ چه درمان هایی برای رفع این مشکل انجام شده است؟ روش های امروزی و مدرن افزایش تراکم مو ها چه هستند و چه راهکارهایی برای رفع این مشکل موثر خواهد بود ؟

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرآرا
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرآرا

تلاش برای افزایش تراکم و پرپشت شدن موی سر در طول تاریخ :

از گذشته تا کنون در طول تاریخ انسان ها به دلیل علاقه به مو های زیبا و پر پشت راه کارهای زیادی را تجربه کرده اند. از پاپیروس های مصر باستان که قدمت چهار هزار ساله دارند تا نوشته های یونانی رومی و طبیبان قدیمی ایرانی می توان به این نتیجه رسید که مو های سر یکی از مسائل مهم زیبایی و مباحث پزشکی و درمانی در دوران مختلف بوده است.

مطلب قابل توجه است که بدانید که حتی انسان های اولیه نیز با ریزش مو مواجه بوده اند در حدود ۱۰ سال پیش دانشمندان از نقاشی هایی که توسط انسان های غار نشین کشیده شده بود با الگوی ریزش مو در آن ها مواجه شده اند. حتی نقاشی های ارائه شده در حدود ۳۰ هزار سال پیش قدمت دارند و نمایانگر نوعی از ریزش مو که امروزه ما آن را به نام آلوپسی آندروژنی یا ریزش مو با الگوی مردانه و زنانه معرفی می کنیم.

پس ریزش مو موضوع جدیدی نیست بلکه حتی ۳۰ هزار سال پیش نیز وجود داشته است . درمان ریزش مو نیز به همین اندازه قدمت دارد.  اما به نظر شما چرا افزایش تراکم و پرپشت شدن موی سر این قدر برای انسان ها اهمیت داشته است ؟  به نظر می‌ رسد که ریزش مو از جنبه های روانی تاثیرات قابل توجهی داشته است.

مثلاً در سال ۲۰۰۰ در چهار کشور دنیا از ۱۷۱۷ فردی که با ریزش مو با الگوی مردانه مواجه شده اند نظرسنجی شده است . طبق نتایج حاصل شده به این نتیجه رسیدند که هرچه شدت طاسی گسترده تر شد سن آن ها کمتر بوده است  و میزان استرس و نگرانی آن ها بیشتر می شد.  به هر حال باید این واقعیت را قبول کرد که زیبایی ظاهری همه افراد برای همه از گذشته تا کنون اهمیت داشته است.  البته برخی افراد با تراشیدن کامل مو های خود شبیه هنر پیشه های هالیوودی می شوند اما برای اکثر افراد داشتن مو هایی پر پشت و سالم نشانه زیبایی و جوانی آن ها می شود.

هرودت یکی از مورخان مصر باستان در طی نوشته های خود نوشته است که در مصر پزشکان سر وجود داشته اند که در زمینه پوست و مو تخصص داشته اند این پزشکان اولین متخصصان تاریخ و متخصص سر اولین رشته تخصصی پزشکی در طول تاریخ می باشد .پاپیروس های ابرس  قدیمی ترین نوشته های پزشکی هستند که مربوط به مصر باستان می باشد و در طی این نوشته ها در راهکار های درمانی برای افزایش تراکم مو ها نوشته شده است . اولین دارویی که برای درمان ریزش و افزایش تراکم مو ها معرفی شده معجونی مرکب است اکسید آهن،  سرب قرمز،  پیاز،  عسل ، رخام گچی و چربی های به دست آمده از حیواناتی از قبیل  مار ، اسب آبی و شیر می باشد.  مصریان برای درمان ریزش مو های خود این معجون عجیب را می خوردند و ذکر خدای خورشید را می گفتند تا مو هایشان متراکم و پر پشت شود.

بهتر است که این درمان های عجیب و غریب مصری ها را کنار بگذاریم و به مشاهدات گران بهای بقراط برسیم.  بقراط پدر علم پزشکی است که متوجه شد که نگهبانان حرمسرای پادشاهان ایرانی هیچ وقت با طاسی مواجه نمی شود . در نوشته های خود این گونه نوشته است که تنها مردان خونگرم دچار طاسی مو می شوند اما نگهبانان حرمسرا به دلیل اینکه خواجه هستند و خونگرم نیستند همیشه مو های پر پشتی دارند . با مشاهدات بقراط در واقع به دلیل ریزش مو با الگوی مردانه و زنانه اشاره کرده است.  امروزه به این نتیجه رسیده ایم که هورمون های جنسی مردان یکی از دلایل ریزش مو می باشد . خواجه های حرمسرا هورمون های مردانه در بدن آن ها بسیار کم است بنابراین دچار ریزش مو می شوند.

حال بیایید کمی جلوتر برویم به دوران ژولیوس سزار امپراتور روم برسیم.  در دوران ژولیوس سزار همزمان با افزایش وسعت امپراتوری روم مو های امپراطور کاهش پیدا می کرد.  کلئو پاترا معشوقه مصری سزار دارویی از دندان اسب و مغز استخوان گوزن تهیه کرد که بتوانند با افزایش تراکم مو و پرپشت شدن موی سر امپراطور از مسخره شدن جلوگیری کند زیرا سزار در زبان لاتین به معنی سری پر پشت می باشد.

مزوتراپی صورت
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرارا – مزوتراپی صورت

بازار افزایش تراکم مو :

متاسفانه با همه پیشرفت های شگفت انگیز دارویی و پزشکی در زمینه درمان ریزش مو هنوز درمان های سنتی و معمولاً بی فایده ریزش مو در دنیا تولید می شود و به مردم فروخته می‌ شود .‌حتی گاهی هزینه های گزاف و سنگینی نیز به همراه دارد حتی برخی از این روش ها باعث آسیب دیدگی پوست سر و بروز بیماری‌ های مختلف و حتی طاسی کامل سر شده است.

تا کنون هزاران مطالعه وسیع در مورد انواع درمان‌ ها ، دارو ها ، مکمل ها و مواد مختلفی برای افزایش تراکم و پرپشت شدن موی سر ارائه شده است و امروزه تا حد خوبی توانسته ایم از راه کار های مناسبی برای تراکم مو ها استفاده کنیم و روش های بی اثر را کنار بگذاریم.  فهرست زیر حاصل از بررسی نتایج چند مقاله و پژوهش در مورد درمان ریزش مو ارائه شده است و مواردی که باعث افزایش تراکم و پر پشت شدن موی سر دوباره مو ها می شود را معرفی کرده است.  اما این شواهد از نظر علمی به مقدار کافی به اثبات نرسیده است.

  • آمینو اسید ها

مکمل های حاوی آهن که برای افرادی که کمبود آهن دارند ویتامین هایی مانند

✓ بیوتین و نیاسین

✓   پروآنتو سیانید ها که در انواع چای سیب انگور و دارچین وجود دارد

✓   مکمل هایی که از منابع دریایی و اقیانوس ها ساخته می شود .

✓ انواع گیاهان دارویی چینی از قبیل جنسینگ

✓  گیاهانی با فواید دارویی از قبیله جینکوبیلوبا ، آلوئه ورا ، چای سبز،  ختمی و ارزن

✓ برخی مواد مانند ملاتونین،  کافئین،  رتینول ها و رتینوئید ها

البته لازم به ذکر است که همه مواردی که در بالا نام برده شد برای مو ها خواص و فوایدی دارد. این واقعیت است که نمی‌ تواند مانند درمان های اصلی سبب رشد مجدد مو ها شود یا بتوانند از ریزش مو جلوگیری کنند. به همین دلیل برای افزایش تراکم مو ها باید روش‌های قابل اطمینان را استفاده کرد.

 

درمان ها و روش های مناسب برای افزایش تراکم و پرپشت شدن موی سر :

اکثر افراد زمانی که به دنبال روش های افزایش تراکم مو می‌ روند که با ریزش مو مواجه شوند . پس روش های درمان ریزش مو ها و روش های افزایش تراکم کامل کننده یکدیگر هستند . اولین قدم برای افزایش تراکم مو ها این است که به بررسی علت ریزش مو بپردازیم.  بیشتر افراد  به چه شکلی با ریزش مو مواجه می شوند که  با ریزش مو با الگوی مردانه یا زنانه تعریف می شود؟  این نوع ریزش مو ها به دلیل عوامل ژنتیکی،  هورمونی و محیطی اتفاق می افتد که این عوامل دست به دست هم می دهند تا به طاسی سر ختم می شود.  روش هایی که برای افزایش تراکم مو ها در ادامه مطلب معرفی می کنیم برای افرادی است که به شکلی از طاسی سر خود رنج می برند.

دلایل دیگر ریزش مو طیف وسیعی از انواع بیماری ها و عوارض ناشی از آن ها می باشد که عبارت است از :

  • بیماری های عفونی مانند کچلی قارچی که معمولاً در کودکان بیشتر مشاهده می شود.
  • بیماری های سیستم ایمنی مانند آلوپسی آره آتا
  • طاسی های زود گذر و موقتی مانند تلوژن افلوویوم پس از دوران بارداری
  • بیماری های روانی و اختلال وسواس مو کنی یا تریکوتیلومانیا
  • کمبودهای مواد مغذی و سوء تغذیه مانند کاهش آهن در بدن
  • آسیب دیدگی، سوختگی و شکستگی
  • مصرف برخی از دارو ها مانند دارو های تیروئیدی و آمفتامین ها
  • راه های درمانی مانند شیمی درمانی و پرتو درمانی
  • ابتلا به برخی از بیماری‌های زمینه‌ای از قبیل سفلیس
مزوتراپی صورت
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرارا – مزوتراپی صورت

پرپشت شدن موی سر با کاشت مو :

به طور قطع می توان گفت که تنها روش درمان قطعی ریزش و کاهش مو ها عمل زیبایی کاشت مو می باشد.  در گذشته این عمل به صورت تهاجمی انجام می شد و از نظر ظاهری نتایجی ایده‌ آلی به همراه نداشت.  اما امروزه کاشت مو با تکنیک های پیشرفته و کم تهاجم انجام می شود که نتایج بی نظیری به دنبال را دارد . روش های پیوند مو از قبیل FIT SUT Micro Fit  و موارد دیگر روش‌ های مدرن پیوند مو می‌ باشند که با کمترین درد سر می توان از زیبایی و پرپشتی موها لذت ببرند.

 

ماینوکسیدیل و فیناستراید :

دارو های ماینوکسیدل جزء داروی موضعی و قرص فیناستراید تنها دارو هایی هستند که مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالت آمریکا برای درمان ریزش مو قرار گرفته است.  تایید سازمان غذا و داروی آمریکا به این معنی است که این دارو از نظر ایمنی و اثر گذاری مورد بررسی قرار گرفته و نتایج مورد قبولی به همراه دارد.

داروی ماینوکسیدیل با نام تجاری (روگین) به صورت محلول و یا فوم با غلظت های ۲ و ۵ درصد تولید می شود . مصرف این دارو سبب تحریک فولیکول ها و تغییر چرخه رشد و ریزش مو ها خواهد شد که در نهایت سبب پرپشت شدن موی سر می شود . نتایج استفاده از ماینوکسیدیل در یک دوره زمانی مناسب و پس از ۶ تا ۸ هفته پس مصرف دارو و بین هفته ۱۲ تا ۱۶ به حداکثر میزان خود می رسد.  مصرف این دارو باید روزی دو بار به صورت موضعی انجام شود.

در مورد مصرف ماینوکسیدیل باید نکات زیر را مورد توجه قرار دهید.

بهتر از هر چه زودتر مصرف محلول ماینوکسیدیل را شروع کنید تا بتوانید میزان تراکم مو های خود را افزایش دهید. تاثیرات داروی ماینوکسیدیل برای افرادی که طاسی وسیعی  دارند و حتی در جوانان بیشتر می باشد.  بیش از ۵۰ درصد از افرادی که این دارو را استفاده کرده اند گفته اند که مصرف دارو سبب کم شدن ریزش و افزایش ضخامت و افزایش رویش مو ها ی آن ها شده است.  مصرف ماینوکسیدیل برای هر جنسیتی خانم و آقا مجاز می باشد و معمولاً پس از قطع دارو مجدداً ریزش مو ها آغاز خواهد شد.  بهتر است مصرف این دارو با تجویز و زیر نظر پزشک انجام شود تا بتوان به نتایج مورد نظر درمانی دست یافت.

عوارض جانبی مصرف محلول ماینوکسیدیل عبارت است  از :

  • تپش قلب
  • افزایش وزن
  • تنگی نفس
  • درد در قفسه سینه
  • ورم صورت
مزوتراپی صورت
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرارا – مزوتراپی صورت

فیناستراید :

مصرف فیناستراید در جهت مهار تبدیل شدن هورمون تستسترون به هورمون DHT می باشد . این هورمون یکی از عوامل مهم ریزش مو محسوب می شود. طی پژوهش های حاصل شده به این نتیجه رسیده اند که این دارو باعث کاهش ۷۰ درصد غلظت DHT موجود در پوست سر خواهد شد.  در سال ۲۰۰۲ در پژوهش ۵ ساله مصرف روزانه یک میلی گرم فیناستراید در طی یک سال سبب پرپشت شدن موی سر در نیمی از مصرف کنندگان و در طول دو سال باعث افزایش تراکم موهای ۷۰ درصد از مصرف کنندگان شده است.  تاثیرات داروی فیناستراید بر افزایش تراکم مو ها در طی یک سال به پایان می رسد و پس از آن دیگر سبب و ضخامت بهبود رنگ مو ها می‌ شود.  به طور کلی طبق تجربیات حاصل شده از پژوهش ها به این نتیجه رسیده اند که مصرف یک دوره پنج ساله فیناستراید می تواند نتایجی ماندگار بر کاهش ریزش مو و افزایش تراکم مو ها به همراه داشته باشد.

در مورد مصرف فیناستراید باید به نکات زیر توجه کرد :

مصرف این دارو اغلب برای آقایان مناسب می باشد و تاثیرات آن بر ریزش موی خانم ها همچنان با شک و تردید همراه می باشد . حتی این دارو در خانم های مسن بی تأثیر می باشد.  مصرف این دارو برای خانم های باردار به طور جدی ممنوع است زیرا باعث سقط جنین خواهد شد.  مصرف داروی فیناستراید زیر نظر پزشک انجام شود تا بتوان در طول درمان به نتایج مورد نظر رسید. اگر پس از یک سال با مصرف این دارو نتایجی مبنی بر افزایش تراکم مو ها حاصل نشود متخصصین توصیه می کنند که مصرف دارو متوقف شود.

 

عوارض جانبی مصرف فیناستراید  :

  • ایجاد بثورات پوستی
  • افسردگی
  • مشکلات نعوظ
  • درد بیضه
  • خارش
  • متورم شدن صورت
  • سرطان پستان در آقایان که به ندرت اتفاق می افتد.

دوتاستراید داروی از خانواده فیناستراید می باشد که قوی تر می باشد.  مصرف این دارو مورد تایید برای درمان ریزش مو توسط پزشکان قرار نگرفته است اما نتایج درمانی خوبی به دنبال داشته است.

 

پلاسمای غنی از پلاکت یا PRP :

پلاسمای غنی از پلاکت و یا پی آر پی یکی از روش های تقریباً امروزی برای درمان ریزش مو می باشد.  در این روش با گرفتن کمی خون خود شخص توسط دستگاه سانتریفیوژ پلاکت ها یا پلاسمای خون جدا سازی می شود.  پلاسمای جدا شده غنی از پلاکت می باشد .‌پلاکت ها بخشی  از سلول های خونی هستند که در جهت انعقاد خون کاربرد دارند . اما دارای فاکتور های رشد می باشند که در جهت ترمیم بافت ها نیز کمک کننده می باشد.  با تزریق پلاسمای غنی شده از پلاکت به پوست سر عاملان رشد فولیکول های مو ساز را تحریک می کند و باعث بهبود عملکرد آن ها خواهد شد.

مزوتراپی صورت
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرارا – مزوتراپی صورت

مزوتراپی مو :

مزوتراپی یکی از راهکار های درمانی موثر و بی نظیر پرپشت شدن موی سر می باشد.‌ در این روش ترکیبی است مواد معدنی و مغذی و دارو های مناسب که هر کدام بر پوست و فولیکول مو تاثیر گذار می باشند در لایه میانی پوست سر تزریق خواهند شد.  ویتامین های بیوتین ، A ، B5 مواد معدنی موثر از قبیل روی ، سلنیوم،  دارو های مغذی از قبیل سیلیکون و موارد دیگر ترکیبات تسریع دهنده محلول مزوتراپی می باشند. مزوتراپی فقط در جهت درمان ریزش مو انجام نمی شود بلکه یکی از درمان های مکملی برای تقویت مو ها نیز می باشد.

 

لیزرهای کم توان :

استفاده از لیزر ها به شکل خانگی و کلینیک مورد استفاده قرار می گیرد.  لیزر های کلینیکی را به نام های لیزر سرد،  لیزر نرم،  لیزر قرمز،  LLLT و … معرفی می کند که روش های خانگی آن به صورت برس یا شانه ای ساخته می شوند.  که از خود نور منتشر می کند.  تاثیر گذاری لیزر های کم توان هنوز به قطعیت نرسیده است و هنوز در مورد آن ها شک و تردید وجود دارد.

 

سایر دارو ها :

دارو هایی که در ادامه مطلب معرفی می کنید تاکنون مورد تایید برای درمان ریزش مو و پرپشت شدن موی سر قرار نگرفته است اما به دلیل اثرات ضد ریزشی گاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • اسپیرونولاکتون (Spironolactone )

اسپیرونولاکتون نوعی داروی خوراکی ادرار آور می باشد.  مصرف این دارو در جهت درمان ریزش موی آقایان تاثیری نخواهد داشت و در جهت تراکم مو های خانم ها تجویز می شود .‌با مصرف اسپیرونولاکتون تولید هورمون های جنسی در بدن خانم ها کاهش می یابد.

  • ترتینوئین موضعی( Tretinoin )

ترتینوئین در جهت درمان اختلالات پوستی تجویز می شود. ترتینوئین موضعی همراه با ماینوکسیدیل تجویز می شود اگر مصرف این دارو به خوبی انجام نشود باعث ریزش مو ها خواهد شد.

  • دیترانول (Dithranol)

نوعی داروی موضعی است که در جهت درمان پسوریازیس تجویز می شود.  استفاده این دارو برای درمان طاسی مانند ریزش موی سکه ای  و آلوپسی آره آتا مورد تایید قرار نگرفته است.

  • کتوکونازول( Ketoconazole )

کتوکونازول جزء دارو های ضد قارچی است که سبب کاهش هورمون های جنسی مردانه نیز می شود.  معمولاً این دارو برای خانم ها تجویز می شود که در برخی مواقع موثر خواهد بود.

مزوتراپی صورت
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرارا – مزوتراپی صورت

انواع روش های خانگی و طبیعی برای پرپشت شدن موی سر :

متراکم شدن مو ها با روش هایی که به صورت خانگی طبیعی و سنتی انجام می‌ شود معمولاً تاثیر چندانی نخواهد داشت .‌همچنین پژوهش های زیادی در مورد این روش ها انجام نشده تا بتوانیم با قاطعیت این روش را به اثبات برسانیم.  در ادامه مطلب تنها مواردی را معرفی کنیم که تا حدودی از نظر علمی مورد بررسی قرار گرفته و نتایج موثری به همراه داشته است.

  • مکمل ساو پالما تو

ساو پالما تو نوعی مکمل طبیعی و گیاهی است که اثراتی تقریباً شبیه داروی فیناستراید خواهد داشت . این مکمل تجاری در داروخانه ها و اینترنت به فروش می رسد و در کشور های خارجی تبلیغات بسیار گسترده برای آن ها ارائه شده است . در مورد تاثیر گذاری مکمل ساو پالما تو  پژوهش های زیادی انجام شده و به این نتیجه رسیدند که این مکمل می تواند تا حدودی ریزش مو ها را مورد درمان قرار دهد. تفاوت این دارو با فیناستراید قیمت بالاتر و اثرات ضعیف تر می باشد.

  • مکمل ویویسکال

ویویسکال نوعی مکمل است که از مواد اقیانوسی و دریایی تهیه شده است.  این مکمل سرشار از ماده ای به نام آمینو مار C می باشد که در دریا ها و اقیانوس ها یافت می شود. ویتامین ها ، مواد معدنی،  پودر کوسه و حلزون دریای مواد دیگر تشکیل دهنده این مکمل می باشد . در سال ۲۰۱۶ مرکز تحقیقاتی آبلون پژوهشی تا ۶ ماه پژوهش هایی بر روی اثرات ویویسکال انجام داده اند و گزارش شده است که این مکمل در پرپشت شدن موی سر و کاهش ریزش مو ها در مردان موثر خواهد بود.

 

سایر روش های دیگر :

آب پیاز نشان داده است که در جهت درمان ریزش موی سکه ای تاثیر گذار است و همچنین رشد مو ها را افزایش می دهد.

جنسینگ دارای موادی است که از نظر شیمیایی در کاهش ریزش و پر پشت شدن مو ها تاثیر گذار خواهد بود.  البته تاثیرات جینسینگ بیشتر در حد یک فرضیه بیان شده است و در مورد نتایج مصرف مکمل های حاوی جینسینگ تا کنون مطالعات چندانی وجود ندارد.

روغن هایی مانند روغن رزماری،  گرانیوم و نارگیل در جهت تقویت و افزایش تراکم مو ها تاثیر گذار می باشد که البته تاثیرات آن ها از نظر علمی به قطعیت نرسیده است.

نکات ساده اما تاثیر گذار بر پرپشت شدن موی کم پشت و شکننده :

اگر مو ها را به تدریج و در مدت زمان طولانی در معرض رنگ و محصولات شیمیایی و آرایشی و استفاده از دستگاه های مانند سشوار و اتوی مو قرار دهید درخشندگی و طراوت خود را از دست خواهند داد . بنابراین کم کم مو ها نازک و کم پشت خواهند شد با این وجود چه راه حلی برای رفع این مشکلات و تغییرات وجود دارد ؟  کدام روش تاثیر گذاری سریع تری خواهد داشت ؟  در این بخش از مطلب نکاتی را ذکر کرده ایم که با توجه به آن ها در کنار پیشگیری از ضعیف شدن و کاهش حجم مو ها می تواند در چه صورت تقویت مو ها نیز کمک کننده باشد.

  • ریزش مو های خود را درمان کنید.

در برخی مواقع اختلالات زمینه ای یا بروز بعضی از بیماری ها باعث ضعیف شدن و ریزش مو ها می شود.  اگر در حین شست و شوی مو های خود با ریزش غیر طبیعی مواجه شدید به احتمال زیاد با آلوپسی آندروژنیک مواجه شده اید. آلوپسی آندروژنیک نوعی بیماری ژنتیکی است که پس از سن ۲۰ سالگی نشانه های آن مشاهده می شود .  حتی برخی از خانم‌ ها نیز پس از رسیدن به دوره یائسگی مشاهده خواهد شد. معمولاً ۵۰ درصد از خانم ها پس از سن ۵۰ سالگی بر رسیدن به دوران یائسگی با ریزش موی آلوپسی آندروژنیک مواجه خواهند شد.

اختلال در غده تیروئید مانند کم کاری و پر کاری ، فقر آهن و کم خونی ، افزایش یافتن هورمون های مردانه برخی دیگر از بیماری هایی است که ریزش مو ها را به همراه دارد . اگر با ریزش مو مواجه شدید حتماً به متخصصین مربوطه مراجعه کنید تا متخصصین علت ریزش مو های شما را تشخیص دهند و بر اساس آن درمانی موثر را در اختیارتان قرار دهند. در کلینیک زیبایی شهر آرا تهران انواع خدمات درمانی و زیبایی پوست و مو توسط متخصصین مجرب و حرفه ای انجام می شود.

  • سبزیجات بیشتری در برنامه غذایی خود قرار دهید.

شما می‌ توانید با تغذیه سالم و اصولی انواع مواد مغذی را در جهت سلامتی مو های خود تامین کنید.  با در نظر گرفتن رژیم غذایی که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه آهن و روی هستند سلامتی مو ها و بدن خود را تضمین خواهید کرد .‌مواد غذایی که در زیر معرفی می کنیم منابع مهمی از آهن،  روی و بیوتین می باشد که می توانند نیاز های بدن شما را تامین کنند.

  • برگ چغندر
  • اسفناج
  • انواع حبوبات
  • انواع کلم ها از قبیل (کلم سفید ، کلم بنفش، گل کلم،  بروکلی)
  • موز
  • پنیر توفو
  • انواع مغزیجات به ویژه بادام زمینی
  • تخم مرغ
  • ماهی سالمون

پروتئین هایی هستند که نقش مهمی در سلامتی رویش و تقویت مو ها ایفا می کنند . شما می توانید پروتئین مورد نیاز روزانه خود را در مرغ،  تخم مرغ،  گوشت قرمز،  ماهی و محصولات دریایی،  انواع حبوبات،  انواع مغز ها و دانه‌ ها،  روغن های گیاهی مانند روغن زیتون ، روغن نارگیل و لبنیات تامین کنید.

  • نوشیدن آب کافی برای داشتن مو های لطیف و درخشان اهمیت زیادی دارد.

همچنین برخی از مواد غذایی که ارزش غذایی ندارند سلامتی و زیبایی مو های شما را به خطر می‌ اندازند. مثلاً مصرف بی روی غذا های فرآوری شده،  مشروبات الکلی،  دخانیات،  نوشابه های قند دار می باشد که فرایند جذب مواد مغذی بدن را دچار مشکل می کند . بنابراین با کاهش مواد مغذی در بدن سلامتی مو های شما به خطر می افتد پس اگر می خواهید مو هایی سالم داشته باشید باید مصرف این مواد غذایی را کاهش دهید.

  • از شامپو های سازگار و مناسب با مو های خوب استفاده کنید.

متخصصین مو ها را بر حسب میزان چربی به سه نوع چرب،  نرمال و خشک تقسیم می کنند که هر کدام از این ویژگی ها به مراقبت های خاصی نیاز دارند . پس از انتخاب شامپوی مناسب یکی از نکات قابل توجه در این زمینه می باشد.

شامپو هایی که برای مو های خشک تولید شده اند می توانند مواد  مورد نیاز مو ها و پوست سر را تامین کنند و شامپو های مخصوص مو های چرب میزان فعالیت غدد سبوم را کاهش می دهند تا چربی کمتری ترشح شود.

زمانی که پوست سر چربی اضافه تولید کند ریزش مو ها اتفاق می افتد.  پس بهتر است که اگر مو های شما چرب است هر روز پوست سر و مو های خود را شست و شو دهید. اما اگر مو های خشکی دارید باید کمتر مو های خود را بشویید. چون با شست و شوی بیش از حد مو ها و پوست سر خشک می شود و سبب آسیب دیدگی مو ها خواهد شد.

برای مو های کم پشت و نازک شامپو های حجم دهنده گزینه بسیار مناسبی می باشد.‌ این شامپو ها قدرت بالایی در پاک کنندگی مو ها خواهند داشت همچنین با پر پشت و ضخیم کردن مو ها و تقویت شدن تار های مو از ریزش آن ها جلوگیری خواهد کرد.

استفاده از نرم کننده ها برای مو ها مفید می باشد این شامپو می تواند مو ها را نرم کند و سبب گره خوردگی آن ها جلوگیری کند.  نکته مورد توجه این است که نباید این محصولات را بر پوست کف سر خود بزنید زیرا باعث چرب شدن مو ها خواهد شد پس از استفاده از این محصول در جهت ساقه و انتهای مو ها خواهد بود.

  • برس و شانه مناسب انتخاب کنید.

در کنار انتخاب شامپو های مناسب باید به جنس برس یا شانه خود نیز توجه داشته باشید . برس های فلزی قدرت رسانایی دارند و زمانی که از سشوار استفاده می کنید.  حرارت بالای سشوار جریان الکتریسیته را به مو ها منتقل می کند.  حرارت بالا آسیب زیادی به مو ها وارد خواهد کرد. پس بهتر است که شانه کردن با برس های فلزی را کنار بگذارید.  شانه ها و برس های پلاستیکی نیز  جریان الکتریسیته ساکن در لا به لای تار های مو ها تولید خواهد کرد . پس بهترین گزینه برای سلامتی مو ها استفاده از برس هایی است که از الیاف طبیعی تهیه شده است.

  • برای پرپشت شدن موی سر پوست سرتان را ماساژ دهید.

با ماساژ دادن پوست سر جریان خون رسانی در محل رشد مو ها و فولیکول ها افزایش خواهد یافت.  پس بهتر است که قبل از حمام رفتن کمی روغن نارگیل و یا دیگر روغن های تقویت کننده را به کف سر خود بمالید و آرام ماساژ دهید.  ماساژ پوست سر باید با کمک انگشتان و به صورت دایره ای انجام شود . بنابراین با بهبود خون رسانی و تغذیه در پوست سر فولیکول های مو تقویت شده و به مرور زمان شاهد ضخامت و پرپشت شدن موی سر خواهید بود.

  • از محصولات حجم دهنده مو ها کمک بگیرید.

استفاده از حجم دهنده های مو باعث می شود که حجم ضخامت تک تک تار های مو افزایش یابد.  حجم دهنده ها به صورت لوسیون،  ژل ، اسپری و … موثر در بازار به فروش می رسد و تا مدت ها می توانند حالت مو ها را ثابت نگه دارند و برای تثبیت مو های نازک و ضعیف راهکار موثری خواهد بود . لازم به ذکر است که برای حجم دهی و حالت دادن به مو ها به هیچ وجه از محصولات آرایشی سنگین و یا چربی بالا استفاده نکنید.

  • مو های خود را با ملایمت خشک کنید.

افرادی که از مو های ضعیف و کم پشت و نازک برخوردارند باید زمانی که می خواهند با حوله مو های خود را خشک کنند این عمل را آرام و با ملایمت انجام دهند و گر نه باعث اصطکاک در حین مالش حوله به مو ها خواهد شد و آسیب‌ زیادی به تار های مو وارد می شود.  پس از شست و شوی مو های خود با کمک حوله به آرامی رطوبت مو ها را بگیرید .  حوله های میکرو فیبری می توانند به راحتی آب مو ها را در خود جذب کنند.‌ این نوع حوله بدون ایجاد اصطکاک،  رطوبت مو ها را از بین می برد و با جلوگیری از آسیب دیدگی لایه کوتیکول مو سلامتی مو های شما حفظ خواهد شد.  همچنین با کمک حوله های مناسب گره خوردگی و وزی مو ها نیز از بین می رود.

  • لیفت ریشه مو انجام دهید.

لیفت ریشه مو ها باعث ضخیم شدن آن ها خواهد شد و از چسبیدن به پوست سر جلوگیری می کند.  زمانی که مو های شما نم دارد به آرامی سشوار بکشید در این مرحله استفاده از حجم دهنده مو می تواند ریشه مو ها را لیفت و محکم کند.

انواع فر کننده های مو  مانند بابلیس و  بیگودی هم باعث حجم دهی به مو ها می شوند.  باید به این نکته توجه داشته باشید که این مو ها نباید در برابر دستگاه های حرارت دهنده آسیب ببیند . در این شرایط حتما از محصولاتی که از مو در برابر حرارت محافظت می کند استفاده شود.

  • همیشه فرق سر خود را از یک طرف باز نکنید.

هیچگاه در مدت های طولانی فرق سر خود را به یک سمت باز نکنید . هر چند وقت یکبار جهت آن را تغییر دهید این کار باعث حجم دهی و لیفت مو های شما خواهد شد.

  • مدل های مو های و فر دار و مواج را انتخاب کنید.

این که مو های موج دار باعث پرپشت شدن موی سر می شود حرفی درست نیست اما باعث حجم دهی به آن ها خواهد شد . پس اگر می خواهید بدون استفاده از دستگاه های حرارتی مو های خود را حجم بدهید از حجم دهنده های مناسب استفاده کنید.

مو های خود را از دو طرف ببافید و پس از چند ساعت که مو ها خشک شدن بافت مو را باز کنید و متوجه مواج شدن و حجیم شدن مو های خود خواهید شد.

  • از درجه حرارت بالایی سشوار استفاده نکنید.

اگر برای خشک کردن مو های خود و یا حالت دهی به آن ها از حرارت بالای سشوار استفاده کنید مو های شما ضعیف و شکننده خواهد شد و پس از مدتی با ریزش شدید مواجه می شوید .‌پس  به مو هایتان اجازه دهید تا در معرض هوای معمولی خشک شود و یا با درجه حرارت پایین سشوار مو های خود را خشک کنید .‌برای حالت دهی به مو های خود درجه حرارت ملایم کفایت می کند . پس قرار دادن مو های تان در معرض حرارت بالا باعث آسیب دیدگی شدید مو خواهد شد.

  • از محافظ های حرارتی مو استفاده کنید.

اگر شما دائما از اتو،  سشوار یا وسایل حرارتی استفاده می کنید حتماً قبل از این که از این دستگاه ها استفاده شود از مواد محافظت کننده در برابر حرارت استفاده کنید.  این مواد به صورت لایه محافظ بین تار های مو و ابزار حرارتی قرار می گیرد تا از آسیب دیدگی ساختار و بافت مو جلوگیری کند. در نتیجه افرادی که مو های خود را دائما در معرض حرارت بالا قرار می دهند استفاده از این محصولات الزامی می باشد.

  • مو های خود را به گونه‌ای کوتاه کنید که پرپشت شدن موی سر به چشم بیاید.

اگر می خواهید موهایتان پر پشت به نظر برسد مو های خود را کوتاه و یا در حد متوسط نگه دارید.  بلند نگه داشتن مو ها باعث کشیدگی پوست سر می شود.  بنابراین در مدت طولانی ریزش مو ها را به همراه خواهد داشت و مو ها با کاهش حجم مواجه می شود.  مدل های لایه ای برای افرادی که مو های کم پشت و نازک دارند بسیار مناسب می باشد چون مو ها را حجیم تر نمایان می کند.

  • مو های خود را رنگ کنید تا مو ها پشت تر به نظر برسد.

مو ها پس  از رنگ شدن پر پشت و حجیم تر به نظر می رسند.  رنگ مو با ایجاد لایه روی ساقه مو، مو ها را کمی ضخیم تر می کند.  هایلایت و ترکیبات رنگ های تیره و روشن متضاد و یا  اختلاف بین رنگ پوست و مو ها باعث می شود که مو ها پر پشت تر به نظر برسند.  اما به این نکته توجه کنید که استفاده از دکلره و رنگ مو ها به طور مداوم سبب خشکی و شکنندگی مو ها خواهد شد و آسیب جدی به آن ها وارد می کند.

در کنار راه کار هایی که برای حجیم شدن به نظر رسیدن مو ها معرفی کردیم بهتر است که برای پرپشت شدن موی سر روش های درمانی مناسب را استفاده کرد و با مراجعه به کلینیک های زیبایی راه های مناسب از قبیل مزوتراپی،  پی آر پی،  لیزر تراپی و مصرف دارو ها را انجام دهید هر کدام از این روش ها بر اساس علت ریزش مو ها و شرایط جسمانی متقاضیان انتخاب می شود . در کلینیک زیبایی شهر آرا تهران انواع خدمات درمانی برای درمان ریزش مو و ضخامت مو ها ارائه می شود.  پس اگر شما خواستار مو هایی پر پشت و زیبا هستید روش های درمانی موثر را به کار بگیرید تا از آسیب دیدگی مو های خود جلوگیری کنید.

مزوتراپی صورت
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرارا – مزوتراپی صورت

کاربرد های درمان ریزش مو با روش های کلینیکی :

  • پرپشت شدن موی سر
  • افزایش ضخامت و کیفیت تار های مو
  • درمان انواع بیماری های پوست سر
  • افزایش حجم مو ها
  • درمان چربی و خشکی مو ها
  • پیشگیری از از سفیدی زودرس مو ها
  • رفع التهاب، سوزش و خارش پوست سر
  • افزایش حالت ارتجاعی و انعطاف پذیری مو ها
  • حفظ حالت طبیعی و سلامتی مو ها

 

چه کسانی باید برای درمان ریزش مو های خود اقدام کنند ؟

ریزش مو ها امری کاملاً طبیعی است و به شدت ریزش آن ها بستگی دارد.  ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در طول روز نگران کننده نیست زیرا  پس از ریزش تار های مو، فولیکول‌ ها مجدداً تار های جدید را می سازند اما در صورت شدت یافتن ریزش مو ها شما به مرور زمان شاهد کاهش حجم مو های خود خواهید بود . ریزش مو ممکن است به صورت ناگهانی و یا تدریجی اتفاق بیفتد اما در هر دو صورت حجم مو ها  کاهش می یابد.‌ این شرایط به علت ریزش مو ها بستگی دارد زمانی که شما با ریزش شدید مو مواجه می شوید و احساس می کنید که حجم مو هایتان کاهش یافته  است و باید سریعا از متخصصین زیبایی پوست و مو کمک بگیرید تا بر اساس شرایط شما یکی از روش های درمانی مناسب را برای شما ارائه دهند . متخصصین با تجربه ما در کلینیک زیبایی شهر آرا تهران قبل از اقدام به راهکار های درمانی ابتدا شرایط جسمانی و علت ریزش مو های شما را مورد بررسی قرار می دهند تا شما پس از دوره درمان بتوانید نتایج عالی و مورد قبول حاصل کنید.

 

عوارض درمان ریزش مو راه کارهای کلینیکی چیست ؟

خوشبختانه علم و تکنولوژی در حوزه زیبایی پوست و مو پیشرفته زیادی داشته است و امروزه بهترین راهکار های درمانی برای مو ها ارائه می شود.  به غیر از عمل جراحی کاشت مو،  روش های درمانی دیگر به صورت غیر جراحی انجام می شود. کاشت مو امروزه با تکنیک های پیشرفته و مدرن انجام می شود و میزان تهاجم به حداقل رسیده است. متخصصین در تکنیک های پیشرفته سعی می‌ کنند که میزان آسیب دیدگی فولیکول ها و پوست سر را به حداقل میزان خود برساند . بنابراین با سرعت عمل بالا بهترین نتایج را به همراه دارد .‌عوارض رایجی که ممکن است پس از راهکار های درمانی حاصل شود شامل کمی قرمزی،  سوزش،  خارش التهاب و کبودی می باشد که البته این عوارض زود گذر و موقتی است و در مدت زمان کوتاهی برطرف خواهد شد.  در صورت انتخاب پزشک ماهر در کلینیک معتبر شما می توانید بهترین نتایج ممکن را حاصل کنید زیرا متخصصین قبل از ارائه روش های درمانی به  بررسی علت ریزش مو ها می‌ پردازند.  در صورت عدم توجه به این مسئله پس از دوره درمان مجدد ریزش مو ها را مشاهده خواهید کرد . پس قبل از مراجعه به کلینیک های زیبایی از میزان مهارت و تخصص پزشکی خود اطمینان کامل حاصل کنید.  در کلینیک زیبایی شهر آرا تهران بهترین خدمات زیبایی و درمانی پوست و مو با دستگاه های پیشرفته و مدرن و بهره‌گیری از تخصص بالایی پزشکان ارائه می شود.

مزوتراپی صورت
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرارا – مزوتراپی صورت

هزینه درمان ریزش مو چقدر است ؟

پرپشت شدن موی سر با روش‌ های مختلفی امکان پذیر می باشد . هزینه درمان  در این فرایند های درمانی به نوع روش انتخابی بستگی دارد . عوامل دیگری مانند شدت ریزش مو ها،  تعداد جلسات درمان،  مهارت و تخصص پزشک،  سن افراد ، علت ریزش مو و موقعیت جغرافیایی کلینیک هزینه ها را تحت تاثیر قرار می دهد.  اگر شما می خواهید از هزینه ها و تخفیفات کلینیک زیبایی شهر آرا تهران مطلع شوید می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در تماس باشید.

 

اثرات و نتایج :

در طی این مطلب شما را با انواع راه کار های درمانی خانگی و سنتی برای پرپشت شدن موی سر آشنا کردیم.  اما اگر می خواهید سریع تر ریزش مو های خود را متوقف کنید و شاهد پرپشتی و سلامتی مو های خود باشید بهتر است از متخصصین زیبایی کمک بگیرید.  زیرا در صورت عدم آگاهی و استفاده از روش های سنتی و خانگی شدت ریزش مو های شما افزایش پیدا می کند همچنین متخصصین قبل از اقدام به هر روش درمانی علت ریزش مو ها را بررسی خواهند کرد. و این موضوع در نتایج درمان نقش بسزایی خواهد داشت. زیرا در صورت عدم توجه به این مسئله مجدداً ریزش مو ها را به دنبال خواهد داشت.  متخصصین ما در کلینیک زیبایی شهر آرا تهران در طی جلسات مشاوره  در مورد راهکار درمانی مناسب و تاثیرات آن بر مو های شما گفت‌ و گو خواهند کرد .‌هر کدام از روش های درمانی در کنار متوقف کردن ریزش مو ها سبب پرپشت شدن موی سر  و افزایش حجم و ضخامت تار های مو ، درمان بیماری های پوست سر ر خواهد شد و زیبایی و اعتماد به نفس شما را مجدداً باز می گرداند.

 

دوره نقاهت پس از درمان ریزش مو چقدر است ؟

روش هایی مانند مزوتراپی،  پی آر پی،  لیزر تراپی و مصرف دارو ها روش های غیر جراحی می باشند که پس از انجام این روش ها نیاز به استراحت و پشت سر گذاشتن دوره نقاهت نمی باشد.  البته شما باید مراقبت هایی که پزشک در جلسه مشاوره برای شما شرح می دهند را جدی بگیرید چون در کنار تخصص پزشک اعمال مراقبت ها نیز نتایج درمان را تحت تاثیر قرار خواهد داد . کاشت مو نیز با استفاده از تکنیک های پیشرفته و مدرن انجام می شود بنابراین میزان تهاجم به حداقل رسیده است . با روش‌های پیشرفته پیوند مو پس از ۳ تا ۴ روز شما می توانید فعالیت های روزانه خود را آغاز کنید.  اما تا یک ماه باید فعالیت های شدید بدنی و انجام کار های سخت را کنار بگذارید تا فولیکول های کاشته شده قوی و محکم شوند تا شما بتوانید به نتایج عالی و مد نظر خود برسید .

تغذیه مناسب،  نوشیدن آب کافی ،  مراقبت از مو ها و استفاده از محصولات مناسب و سازگار با پوست سر و مو ها اهمیت ویژه ای در نتایج درمان خواهد داشت.

مزوتراپی صورت
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرارا – مزوتراپی صورت

تعداد جلسات درمان ریزش مو و پرپشت شدن موی سر چقدر است؟

همانطور که می دانید از راهکار های متفاوتی می توان برای پرپشت کردن موی سر استفاده کرد بنابراین تعداد جلسات در هر روش درمانی کاملا متفاوت است.  کاشت مو در طی یک تا دو جلسه انجام می شود.  برای فرایند مزوتراپی بر اساس شدت ریزش مو ها به ۸ تا ۱۵ جلسه نیاز دارد.  پس تعداد جلسات در هر روش  در جلسه مشاوره برای شما اعلام خواهد شد تا شما بتوانید با کامل کردن دوره درمان به نتایج عالی دست یابید.

 

پرسش و پاسخ با پزشک متخصص پوست و مو

در این بخش از مطلب ما سعی کرده ایم که به پرسش های پر تکرار شما عزیزان توسط متخصصین پوست و مو در کلینیک زیبایی شهر آرا تهران پاسخ دهیم.  بنابراین در صورت مطالعه این مطلب اگر مجدداً با سوال خاصی مواجه شده اید در سایت کلینیک زیبایی شهر آرا تهران اعلام کنید تا پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشیم.

برای درمان مو خوره باید چه اقداماتی انجام داد ؟

مو خوره مو به دلیل آسیب های فیزیکی که به ساقه مو ها وارد می شود ایجاد خواهد شد. اتو کشیدن،  سشوار کردن،  استفاده از رنگ های شیمیایی ، مش و  دکلره و سبب تخریب های فیزیکی تار های مو خواهد شد.  حتی در هنگام شانه کردن مو ها بروز مو خوره اتفاق می افتد.  پس باید برای داشتن مو های سالم و پیشگیری از موخوره آسیب به مو ها را کاهش دهید . هنگام مشاهده مو خوره باید قسمتی که با این عارضه مواجه شده است را کوتاه کنید چون این نوع آسیب دیدگی و شکستگی ترمیم و بازسازی نمی شود و برای پیشگیری از از بروز مجدد استفاده از سشوار و اتوی مو را به حداقل برسانید.

بهترین کار برای سلامتی مو ها استفاده از روغن های طبیعی از قبیل آرگان می باشد . اگر تهیه روغن آرگان برای شما سخت است هزینه بالایی دارد می‌توانید روغن های طبیعی دیگری از قبیل روغن بادام را جایگزین آن قرار دهید و ساقه مو های خود را چرب کنید.  همچنین می توانید با مصرف قرص های بایوتین یا آمپول های بیوتین مو های خود را تقویت و تغذیه کنید . در کنار راه کارها ی درمانی باید برای ترمیم ساقه مو،  آب رسانی و رطوبت مو تأمین شود.  استفاده از شامپو های حاوی مواد مرطوب کننده از قبیل گلیسیرین روغن بادام و آرگان که شامپو های سبکی هستند بسیار موثر خواهد بود.

برای ضخیم کردن مو های نازک چه راه کار هایی مناسب می باشد ؟

مو های همه افراد به طور ژنتیکی ضخامت خاصی دارند اما عواملی از قبیل تغییرات هورمونی،  افزایش سن و عوامل محیطی بر نازکی مو ها تاثیر گذار خواهد بود.  بنابراین شما با تغذیه مناسب، مصرف مکمل ها و ویتامین می توانید نتایج مناسبی حاصل کنید. اما استفاده از مکمل ها و ویتامین ها نیاز به زمان کافی دارد زیرا ضخیم شدن مو ها زمان بر می باشد.  افزایش دادن ضخامت موهایی که ضعیف شده اند به زمان طولانی تری نیاز دارند.

اگر شما با اختلالات هورمونی در بدن مواجه باشید دارو های هورمونی نیز تاثیر گذار می باشد.  در غیر این صورت با استفاده از ترکیبات هورمونی موضعی،  ترکیبات پروژسترون و استرادیول در محلول های موضعی تجویز می شود و در مدتی طولانی ضخامت مو ها را افزایش خواهند داد.  استفاده از مکمل های آهن و ویتامین ها در صورت کمبود آهن در بدن ضخامت مو ها را افزایش خواهد داد.

آیا می توان برای ضخیم و حجیم کردن مو ها از قرص یا مکملی استفاده کرد ؟

ضخامت مو ها بسیار زمان بر است که چندین عامل در آن تاثیر گذار خواهد بود . مثلاً ژنتیک عاملی موثر است که افرادی که به این دلیل با ریزش یا ضعیف شدن مواجه می شوند .‌عامل دیگر تغییرات هورمونی است بنابراین می‌ توان گفت که با مصرف یک دارو نمی توان به ضخامت مو ها دست یافت. اما دارو هایی که حاوی بیوتین ، آهن و زینک می باشند در سلامتی و شادابی مو ها بسیار موثر خواهند بود.

آیا استفاده از ماسک مو و روغن ها سبب بهبود ساقه مو خواهد شد؟

روغن های طبیعی مخصوصاً روغن آرگان نقش مهمی در بهبودی ساقه مو ها و پیشگیری از مو خوره خواهد داشت. روغن زیتون و بادام نیز بسیار موثر می باشند یکی دیگر از مواد طبیعی که در ضخامت مو ها و کاهش شکنندگی مو ها تاثیر گذار است حنا می باشد . حنا نوعی ماده طبیعی است که باعث ضخامت مو ها خواهد شد و شکنندگی مو ها را کاهش می دهد .‌حنای هندی رنگ کمتری دارد اما حنا های دیگر به رنگ قرمز ایجاد می کنند اما هر دو بر سلامتی مو ها تاثیر گذار خواهد بود.

برای از بین بردن الکتریسیته مو چه کاری می توان انجام داد ؟

برای رفع ایجاد الکتریسیته ساکن در بین مو ها باید از محصولات مناسب مانند Hair Repair و کریستال ها استفاده کنید.

برای درمان شوره سر چه باید کرد ؟

شوره سر عارضه ای است که با شدت های مختلف ایجاد می شود که در دو نوع  شوره خشک و چرب وجود دارند.  برای رفع شوره ها باید شامپو های مختلفی که در بازار وجود دارند تهیه کنید. این شامپو حاوی مواد موثر گوناگونی هستند مثلاً شامپو هایی که دارای کلیمبازول یا سلنیوم سولفاید می باشند موثر خواهند بود.

معمولاً اگزمای سبورئیک نیاز به درمان طولانی مدت خواهد داشت .‌شامپو هایی که حاوی سورفاکتانت می باشند برای رفع شوره چرب و خشک و ساقه های خشک مو ها یا کف سر چرب با ساقه چرب تولید شده‌ اند که باید بر اساس شرایط فردی مورد استفاده قرار گیرد.  معمولا اگزمای  سبورئیک و شوره بیماری های طولانی مدت پوست سر می باشند اما بهتر است در دوره‌ های منقطع از این شامپو ها استفاده شود.‌ مثلاً شامپوی سلنیوم سولفاید شامپوی ضد شوره سر می باشد و وقتی که شرایط پوست سر بهتر شد باید شامپوی سبک به طور روزانه استفاده شود.

آیا کراتینه کردن مو ها سبب آسیب زدن به مو ها می شود ؟

کراتینه مو روشی آرایشی است که در جهت خوش حالتی و صافی مو ها انجام می شود . به طور معمول این روش مناسب نیست زیرا با صاف شدن مو ها پیوند های دی سولفید شبکه ی کراتینه مو از بین خواهد رفت.  پس بهتر است که از انجام این عمل خودداری کنید انجام طولانی مدت این فرآیند سبب آسیب دیدگی و شکنندگی مو ها خواهد شد.

برای کنترل چربی مو ها چه اقداماتی می توانیم انجام دهیم ؟

خوشبختانه امروزه برای کنترل چربی مو ها روش های مختلفی وجود دارد.  استفاده از شامپو های مناسب در جهت کنترل چربی سر و بر اساس ساقه مو ی خشک و چرب راه کار مناسبی می باشد .‌اگر شما نتوانستید با این روش چربی مو های خود را کنترل کنید باید از لوسیون های مناسب که دارای سالیسیلیک اسید،  مواد لایه بردار سولفور یا لوسیون های ضد التهاب مانند بتامتازون کلوتریمازول و لوسیون های ضد قارچ را مورد استفاده قرار دهید.  اگر این روش ها نیز تاثیر گذار نبود و شدت آن زیاد شد باید از دارو های خوراکی مانند راکوتان که سبب خشک شدن پوست سر می شود استفاده کنید. البته قبل از استفاده از این دارو ها باید آزمایش هایی انجام شود بنابراین برای درمان چربی پوست سر بهتر است از متخصصین زیبایی کمک بگیرید متخصصین بر اساس شدت چربی مو ها راهکار های درمانی موثر و دارو ها و شامپو های مناسبی را تجویز خواهند کرد.

مراقبت های پس از انجام کاشت مو چیست ؟

مراقبت های پس از کاشت مو اهمیت زیادی دارد کسانی که به تازگی این عمل را انجام داده اند باید تا دو هفته اول پانسمان های خود را به موقع عوض کنید و پس از یک هفته شست و شوی مو ها به آرامی انجام شود . متخصصین برای تسریع یافتن زخم ها مصرف ویتامین C را توصیه می کنند.

در مراحل بعد پس از انجام کاشت مو استفاده از محلول ها و لوسیون ها در جهت تقویت کردن مو ها و محلول ماینوکسیدیل توصیه می شود.  متخصصین در صورت نیاز مصرف قرص های هورمونی از قبیل فیناستراید و دوتاستراید را برای آقایان در دارو هایی از قبیل اسپیرونولاکتون،  سیپروترون و  کامپاند را برای خانم ها تجویز می کنند.‌ بنابراین مو ها پس از پیوند باید تقویت شوند .‌ همچنین استفاده از شامپو های سبک ، مراقبت مو ها در برابر عوامل محیطی،  مصرف ویتامین ها برای تثبیت یافتن نتایج مو ها توصیه خواهد شد.‌ شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرایند زیبایی و درمانی کاشت مو می توانید مطالب دیگری که در همین وبسایت کلینیک زیبایی شهر آرا تهران ارائه شده است را مورد مطالعه قرار دهید.

آیا نیاز است که پس از مدتی شامپو ی خود را تغییر دهیم و یا شامپو هایی که پوست سرمان به آن عادت کرده استفاده کنیم ؟

مدت زمان ماندن شامپو بر روی پوست سر بسیار کم است بنابراین نمی تواند تاثیری در افزایش حجم،  تقویت و افزایش تراکم مو ها داشته باشد.‌ بنابراین شما با تغییر دادن شامپو ی خود نمی توانید شاهد تاثیرات خاصی باشید پس بهتر است از شامپوی را استفاده کنید که بتواند به خوبی چربی مو های شما را کنترل کند،  مو های شما را خوش حالت  کند و از ایجاد وضعیت  الکتریسیته ساکن جلوگیری کند ؛ شامپو با این ویژگی ها برای مو های شما مناسب خواهد بود.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرآرا
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرآرا

نتیجه گیری :

درمان ریزش مو ها و پرپشت شدن موی سر موضوعی بوده که از دیر باز تا کنون مورد توجه مردم دوران مختلف قرار گرفته است .‌بنابراین این عارضه قدمت دیرینه دارد و برای رفع این مشکل هزاران هزار درمان ارائه شده است. خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی خدمات زیادی در این زمینه ارائه می شود .کاشت مو ،مزوتراپی،  پی آر پی،  لیزر تراپی و مصرف انواع دارو های مختلف جزء راهکار های درمانی است که نتایج عالی و موفقیت آمیز به دنبال داشته است.‌ البته روش های خانگی مانند استفاده از روغن های طبیعی سبب تقویت و بهبود کیفیت پوست سر خواهد شد و راهکار هایی موثر در پیشگیری از ریزش موها می باشد . شما اگر می خواهید مو هایی سالم و زیبا داشته باشید باید سبک زندگی خود را تغییر دهید . مواد غذایی با کیفیت را جایگزین مواد خوراکی بی ارزش قرار دهید تا بتوانید مواد مورد نیاز مو های خود را تأمین کنید . قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، استفاده از محصولات مرغوب و سازگار با پوست و موی شما و نوشیدن آب کافی نتایج موثری به همراه دارد.‌ همچنین شما بهتر است در دوره های مختلف برای کنترل شرایط جسمانی و بدنی خود و همچنین اطلاع از سطح هورمون های بدن به متخصص به تجربه مراجعه کنید. متخصصین بر اساس نیاز های بدن و مو های شما از ایجاد ریزش مو،  بروز موخوره و مشکلات دیگر پیشگیری خواهند کرد . متخصصین ما در کلینیک زیبایی شهر آرا تهران بهترین خدمات زیبایی و درمانی پوست و مو را برای شما ارائه خواهند داد.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد :

درمان ریزش مو در دوران شیردهی

کراتینه مو ؛ معجزه زیبایی یا دشمن سلامتی موها

بهترین ویتامین ها برای جلوگیری از ریزش مو

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرآرا تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191017839

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 21 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic_shahrara

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرآرا تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicshahrara.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicshahrara.ir/6l7f

لینک آپارات: https://aparat.com/v/P6yZN

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/raXYNVBY

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک: https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب:

تلگرام:  https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

کلیپس رفع برجستگی گوش
تزریق ژل خط خنده بعد از چند روز اثر می کند؟
پاکسازی پوست
سکس تراپی برای رهایی از مشکلات جنسی
عمل ماموپلاستی چیست؟
قرص برای بزرگ کردن سینه

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران تهران کلینیک زیبایی شهر آرا
  • 09120043630-02191017839
  • info@clinicshahrara.ir