جای بخیه لیفت بازو

جای بخیه لیفت بازو

جای بخیه لیفت بازو

لیفت بازو روشی موثر برای خلاص شدن از پوست شل و افتاده بازوها است. با این حال، جای بخیه لیفت بازو می‌تواند برای برخی افراد ناخوشایند و آزاردهنده باشد. در این مقاله راهکارهایی را به شما آموزش می‌دهیم که از ایجاد اسکار بعد از عمل پیشگیری کنید. ولی اگر جای بخیه عمل روی بازوی شما باقی مانده است ناراحت نباشید.
در این مقاله روش‌های موثر برای رفع جای بخیه بعد عمل را هم بررسی خواهیم کرد پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهر آرا تهران
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهر آرا تهران

عوامل موثر بر تعیین محل بخیه لیفت بازو

محل بخیه‌ لیفت بازو به چند عامل کلیدی بستگی دارد که عبارتند از:

تکنیک جراحی

  • برش داخل بازو: رایج‌ترین روش است و برشی در امتداد قسمت داخلی بازو، از زیر بغل تا آرنج ایجاد می‌شود. بخیه‌ها در این روش عمودی یا افقی و در امتداد خطوط طبیعی پوست قرار می‌گیرند.
  • برش T شکل: این برش در زیر بغل ایجاد می‌شود و سپس به سمت پایین بازو امتداد می‌یابد. بخیه‌ها به صورت T شکل هستند، با یک برش عمودی در زیر بغل و یک برش افقی در امتداد قسمت داخلی بازو.
  • برش دور بازو: این برش در امتداد دور بازو، از زیر بغل تا آرنج ایجاد می‌شود. بخیه‌ها در این روش عمودی یا افقی و در امتداد خطوط طبیعی پوست قرار می‌گیرند.

میزان پوست و چربی اضافی

هر چه پوست و چربی اضافی بیشتر باشد، بخیه‌ها طولانی‌تر و قابل توجه تر خواهند بود. جراح برای برداشتن پوست و چربی اضافی به برش‌های بزرگتری نیاز دارد که منجر به بخیه‌های طولانی‌تر می‌شود.

کیفیت پوست

پوست‌های شل و کشسان ممکن است نیاز به بخیه‌های بیشتری داشته باشند تا پوست به طور موثر سفت شود. در پوست‌های شل، جراح برای سفت کردن پوست به بخیه‌های بیشتری در فواصل کوتاه‌تری نیاز دارد.

صلاحدید جراح

جراحان مختلف ممکن است ترجیحات جزئی متفاوتی در مورد محل قرارگیری بخیه‌ها داشته باشند. برخی از جراحان ممکن است بخیه‌ها را در امتداد خطوط طبیعی پوست قرار دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است آنها را در مکان‌های کمتر قابل مشاهده پنهان کنند.

درخواست‌های بیمار

در برخی موارد، بیمار ممکن است در مورد محل بخیه‌ها ترجیحات خاصی داشته باشد. به عنوان مثال، آنها ممکن است بخواهند بخیه‌ها را در مکانی قرار دهند که با لباس پنهان شود. جراح تا جایی که ممکن است با درخواست‌های بیمار سازگار خواهد بود، اما باید در نظر داشته باشد که محل بخیه‌ها باید با تکنیک جراحی و سلامت بیمار مطابقت داشته باشد.

اگر در مورد جای زخم‌های خود نگرانی دارید، می‌توانید با مشاورین ما در کلینیک بین‌المللی پوست مو و زیبایی شهرآرا تهران صحبت کنید. آنها می‌توانند در مورد گزینه‌های مختلف برای کمک به بهبود ظاهر اسکارها، مانند کرم‌ها، ژل‌ها یا درمان‌های لیزری به شما مشاوره دهند.

بهترین روش درمان جای بخیه لیفت بازو
بخیه لیفت بازو-کلینیک بین‌المللی پوست، مو و زیبایی شهرآرا تهران

مراقبت از جای بخیه لیفت بازو

پس از انجام لیفت بازو، مراقبت صحیح از جای بخیه‌ لیفت بازو برای بهبودی سریع و کاهش ظاهر اسکار بسیار مهم است. در اینجا چند نکته برای کمک به جای بخیه لیفت بازو آورده شده است:

  • دستورالعمل‌های جراح خود را به دقت دنبال کنید. این شامل نحوه تمیز کردن و مراقبت از بخیه‌ها، زمان تعویض پانسمان و هر دارویی که باید مصرف کنید می‌شود.
  • محل بخیه‌ لیفت بازو را تمیز و خشک نگه دارید. با استفاده از آب نمک استریل و گاز استریل روزی دو بار بخیه‌ها را تمیز کنید. از مالیدن یا خارش محل بخیه‌ها خودداری کنید.
  • از پماد آنتی‌بیوتیک طبق دستور استفاده کنید. این کار به جلوگیری از عفونت و ایجاد اسکار کمک می‌کند.
  • در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. نور خورشید می‌تواند باعث ایجاد اسکار تیره‌تر شود. هنگام بیرون رفتن از کرم ضدآفتاب با SPF بالا استفاده کنید و محل بخیه‌ها را با لباس بپوشانید.
  • سیگار نکشید. سیگار کشیدن می‌تواند روند بهبودی را کند کرده و خطر ایجاد اسکار را افزایش دهد.
  • یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید. خوردن غذاهای سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی به بدن شما کمک می‌کند تا به طور موثر بهبود یابد.
  • به اندازه کافی آب بنوشید. هیدراته ماندن به بدن شما کمک می‌کند تا مواد مغذی را به محل بخیه‌ها برساند و از بهبودی آن حمایت کند.

اگر درباره مراقبت‌های بعد از بخیه لیفت بازو سوالی دارید می‌توانید از مشاورین ما در کلینیک بین‌المللی پوست مو و زیبایی شهرآرا تهران بپرسید تا راهنمایی‌های لازم را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهند.

راه‌های رفع اسکار بخیه لیفت بازو

اگرچه لیفت بازو می‌تواند ظاهر بازوهای شما را به طور قابل توجهی بهبود بخشد؛ اما جای بخیه‌های باقی مانده می‌تواند برای برخی افراد آزاردهنده باشد. خبر خوب این است که روش‌های مختلفی برای کاهش ظاهر اسکارها و بهبود زیبایی کلی شما وجود دارد.

در اینجا چند روش برای رفع اسکار جای بخیه لیفت بازو را بررسی می‌کنیم:

کرم رفع جای بخیه لیفت بازو

  • کرم‌ها و ژل‌های سیلیکون: این محصولات با ایجاد یک لایه محافظ روی اسکار، رطوبت را حفظ کرده و به صاف شدن و محو شدن اسکار کمک می‌کنند.
  • کرم‌های ضدآفتاب: استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF بالا به طور مرتب می‌تواند از تیره شدن اسکارها در اثر نور خورشید جلوگیری کند.
  • محصولات حاوی ویتامین E:ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند به بهبود تولید کلاژن و الاستین در پوست کمک کند و ظاهر اسکار را کاهش دهد.

تزریق کورتیکوستروئید

این روش شامل تزریق کورتیکوستروئید به داخل اسکار است که می‌تواند به کاهش قرمزی، تورم و برجستگی اسکار کمک کند. تزریق کورتیکوستروئید معمولاً هر ۳ تا ۶ ماه یکبار تکرار می‌شود.

میکرودرم ابریژن

در این روش از دستگاهی برای سایش لایه‌های سطحی پوست استفاده می‌شود که می‌تواند به صاف شدن و محو شدن اسکار کمک کند. میکرودرم ابریژن معمولاً در چند جلسه انجام می‌شود.

لایه برداری شیمیایی

در این روش از محلول‌های شیمیایی قوی برای از بین بردن لایه‌های سطحی پوست استفاده می‌شود که می‌تواند به تحریک تولید کلاژن جدید و صاف شدن اسکار کمک کند. لایه برداری شیمیایی انواع مختلفی دارد و نوع مناسب به نوع اسکار و پوست شما بستگی دارد.

لیزر درمانی

لیزر درمانی از نورهای پرانرژی برای هدف قرار دادن سلول‌های تولیدکننده کلاژن و الاستین در اسکار استفاده می‌کند که می‌تواند به صاف شدن و محو شدن اسکار کمک کند.انواع مختلفی از لیزر برای درمان اسکار وجود دارد و نوع مناسب برای شما به نوع اسکار و پوست شما بستگی دارد.

سابسیژن

در این روش از سوزن‌های کوچک برای شکستن بافت اسکار زیر پوست استفاده می‌شود که می‌تواند به صاف شدن ظاهر اسکار کمک کند. سابسیژن معمولاً همراه با سایر روش‌های درمانی مانند لیزر درمانی یا لایه برداری شیمیایی انجام می‌شود.

بهترین روش رفع جای بخیه لیفت بازو به عوامل مختلفی از جمله اندازه، عمق، محل و نوع پوست شما بستگی دارد. در مورد گزینه‌های مختلف با یک متخصص حرفه‌ای و باتجربه در تهران مشورت کنید تا بهترین روش درمانی را بر اساس شرایط خاص خودتان پیشنهاد دهد.

رفع جای بخیه لیفت بازو با روشهای مختلف
بخیه لیفت بازو-کلینیک بین‌المللی پوست، مو و زیبایی شهرآرا تهران

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد

آر اف ترماژ چیست؟

لیفت بازو با لیزر

چگونگی لیپوماتیک

نتیجه‌گیری

محل بخیه لیفت بازو به تکنیک جراحی، میزان پوست و چربی اضافی، کیفیت پوست، ترجیحات جراح و درخواست‌های بیمار بستگی دارد. مراقبت صحیح از جای بخیه‌ها پس از عمل، از جمله تمیز نگه داشتن، استفاده از پماد آنتی‌بیوتیک، اجتناب از قرارگرفتن در معرض نور خورشید و حفظ رژیم غذایی سالم، برای بهبودی سریع و کاهش ظاهر اسکار ضروری است.

روش‌های مختلفی برای رفع اسکار جای بخیه لیفت بازو وجود دارد، از جمله درمان‌های موضعی، تزریق کورتیکوستروئید، میکرودرم ابریژن، لایه برداری شیمیایی، لیزر درمانی و سابسیژن. بهترین روش درمان برای شما به عوامل مختلفی از جمله اندازه، عمق، محل و نوع پوست شما بستگی دارد.

برای مشاوره در مورد گزینه‌های مختلف و انتخاب بهترین روش درمانی برای رفع اسکار جای بخیه لیفت بازو با مشاورین کلینیک بین‌المللی پوست مو و زیبایی شهرآرا تهران مشورت کنید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهر آرا تهران
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهر آرا تهران

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرآرا تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شهرآرا تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

clinicelahieh.com/#

تلگرام:
https://t.me/clinic_elahieh

ایتا:
https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا:
https://rubika.ir/clinic_elahieh

لینک کوتاه:

https://clinicshahrara.ir/zcrr

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

افزایش جذابیت صورت
جای بخیه لیفت بازو
بهترین جراح بلفاروپلاستی در تهران
ماندگاری فیلر استایلج
آیا میکرودرم آبریژن باعث لایه برداری پوست می شود؟
هزینه واژینوپلاستی با لیزر

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران تهران کلینیک زیبایی شهر آرا
  • 09120043630-02191017839
  • info@clinicshahrara.ir